چه زمانی میوه بخوریم بهتر است؟

اگر به رژیم غذایی و سلامت جسمی خود اهمیت میدهید بهتر است زمان مناسب خوردن میوه را بدانید و رعایت کنید.
تصویر چه زمانی میوه بخوریم بهتر است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، بهتر است بدانید که به منظور داشتن بدنی زیبا و دارای تناسب اندام و بدنی سالم باید هر کدام از مواد غذایی مانند میوه ها در زمان مشخص شده ای و طبق رژیمی سالم مصرف شوند. از این رو توصیه می شود به چگونگی خوردن میوه جات دقت کنید. در این مقاله اطلاعاتی رو در مورد زمان درست خوردن میوه جات جمع اوری کرده ایم.

اهمیت میوه ها در برنامه غذایی

به دلیل اینکه میوه ها و سبزیجات نقش مهمی در جذب ویتامین های ضروری بدن ایفا می کنند، متخصصان بر این باورند که مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان ها نیز در این منابع یافت می شوند و بایستی آن ها را در رژیم لاغری یا چاقی قرار داد چون وجود شان در سلامت بدن نقش موثری دارند و همچنین به صورت روزانه بهتر است از آن ها استفاده شود.

لازم به ذکر است که وزارت کشاورزی ایالات متحده نیز طی تحقیقاتی بیان کرده، میوه‌ها و سبزیجات بایستی حداقل نیمی از بشقاب انسان ها را پر کند و به مقدار متناسب باید در رژیم غذایی سالم به کار گرفته شوند. اگر چه که مصرف سبزیجات محدودیت زمانی خاصی را دارا نمی باشد بلکه، با توجه به قند موجود در میوه ها توصیه می شود در زمان مشخصی مصرف گردند.

در واقع با وجود اینکه میوه ‌ها فوق ‌العاده هستند و یکی از منابع غنی ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها به شمار می روند، پیشنهاد می شود تا در زمان مشخص خودشان میل شده و سلامت بدن را تضمین نمایند. بدین صورت اگر شما فردی هستید که به راز زیبایی، عمر طولانی، سلامت، انرژی، شادابی و وزن طبیعی اهمیت می دهید، بهتر است در خواندن این مقاله از وب سایت من و رژیم، با ما همراه باشید.

بهترین زمان خوردن میوه از نظر طب سنتی

در برخی از منابع ذکر شده است که بهترین زمان خوردن میوه از نظر طب سنتی، خوردن آن با معده خالی ویا با فاصله از وعده‌های غذایی است. این ایده بیان می‌کند که چنانچه شما میوه را با غذا مصرف کنید، به دلیل حجم بالای فیبر میوه، غذا دیرتر از معده تخلیه می‌شود و درنتیجه مواد غذایی فاسد می‌شوند و ایجاد نفخ و گاز معده می‌کنند که می‌تواند دل‌درد، دل‌پیچه ویا ناراحتی گوارشی به همراه داشته باشد. اما آیا این نظریه صحت دارد و در طب سنتی بهترین زمان خوردن میوه به‌صورت ناشتا است؟!

در حقیقت شما می‌توانید در تمام طول روز میوه مصرف کنید و چنانچه به ناراحتی خاصی دچار نیستید که پزشک بخواهد برای شما زمان خاصی برای مصرف کردن میوه در نظر بگیرد؛ می‌توانید هر زمان از روز که خواستید، میوه‌های متفاوت را مصرف کنید. البته مصرف برخی از میوه‌ها، همچون هندوانه، طالبی و انار ممکن است همراه با غذا ایجاد دل‌درد کند. با این حال اکثر میوه‌ها تداخلی با مواد غذایی ندارند و می‌توان آن را در هر زمان از روز میل کرد. بنابراین بهترین زمان خوردن میوه از نظر طب سنتی زمانی است که شما برای خوردن میوه راحت‌تر هستید و ناراحتی کمتری برای دستگاه گوارش شما پیش می‌آید

شناخت زمان مناسب در مصرف میوه

خوردن میوه در صبح بهترین زمان است

به دلیل اینکه میوه مقدار زیادی از فروکتوز را دارا هستند، بهتر است در هنگام شب و موقع استراحت بدن، میوه خورده شود زیرا در آن زمان بدن نیاز دارد تقویت گردد. اما توصیه شده تا میوه را در زمان نزدیک به خواب میل نشود چرا که مقادیر زیادی از قند هضم نخواهد شد و دستگاه گوارش آن را در بدن باقی می گذارد. همچنین بعد از خوردن میوه، 1 الی 2 ساعت صبر کنید تا بدن قبل از مصرف وعده غذایی آن را به طور کامل هضم نموده و از به وجود آمدن مواردی همچون نفخ یا سوزش معده جلوگیری شود.

هرگز میوه را همراه با وعده غذایی میل نکنید

در حالت کلی بهتر است میوه جات در حین مصرف وعده های غذایی میل نشوند زیرا هیچ یک به اندازه کافی هضم نخواهند شد. درست است که سالاد میوه بسیار توصیه می شود اما هرگز آن را در حین غذا خوردن میل نکنید. اگرچه مصرف یک اسموتی را با یک تکه میوه یا دو، مقداری شیر خشک یا شیر نارگیل و شاید حتی مقداری از سبزیجات ممکن است انرژی زا و مفید به نظر برسد اما پزشکان نیز معتقد هستند که هیچ گاه چه در رژیم لاغری و چه در رژیم چاقی، میوه را در این زمان مصرف نکنید.

میوه را به عنوان یک میان وعده سالم مصرف کنید

اگر قصد دارید میوه های خوشمزه را در برنامه غذایی تان قرار دهید، بهتر است صبح ها مقدار میوه های بیشتری را در برنامه بگذارید. جدای از این، میوه را می توانید در بین وعده های ناهار و صبحانه به عنوان میان وعده میل نمایید. میوه هایی که می توان آن ها را بین ناهار، صبحانه و شام مصرف نمود شامل، سیب، پاپایا، هندوانه و کیوی می باشد.

بهترین زمان خوردن میوه برای لاغر شدن

زمان آن رسیده است که درباره بهترین زمان خوردن میوه برای لاغر شدن صحبت کنیم. چنانچه از یک رژیم لاغری اصولی پیروی می‌کنید، باید زمان میوه خوردن نیز در نظر گرفته شود؛ زیرا میوه نه‌تنها فیبر لازم برای عملکرد درست دستگاه گوارش را به بدن می‌رساند، بلکه مواد مغذی و ویتامین‌هایی دارد که می‌تواند به صورت طبیعی به بدن جذب شود. همچنین دانستن این نکته نیز ضروری است که خوردن میوه بهتر از مصرف آبمیوه است؛ اما چنانچه به هر دلیلی نمی‌توانید از میوه تازه استفاده کنید، حتماً آب‌میوه طبیعی که خودتان تهیه کرده‌اید، بنوشید و از آبمیوه‌های آماده که انواع مواد نگهدارنده و افزودنی دارند، استفاده نکنید.

بهترین زمان خوردن میوه برای لاغر شدن مصرف آن به عنوان میان وعده است؛ زیرا به دلیل فیبر بالا و عدم تخلیه سریع از معده، در کاهش اشتها و ایجاد احساس سیری موثر است و به همین دلیل احساس نیاز به مصرف میان وعده را کاهش می‌دهد. همچنین چنانچه پیش از مصرف غذا، میوه بخورید؛ حجم معده شما اشغال می‌شود و درنتیجه میل کمتری برای خوردن غذا دارید. البته چنانچه تحت رژیم لاغری هستید، حتماً به میزان کالری میوه‌ها توجه نمایید و از دستوری که مشاور تغذیه برای لاغری به شما داده است، پیروی کنید و سرخود اقدام به مصرف انواع میوه‌ها ننمایید

دیابتی‌ها میوه را با فاصله نسبت به وعده‌های غذایی بخورند!

ادعای دیگر می‌گوید بهترین زمان خوردن میوه برای افراد دیابتی ۱ تا ۲ ساعت قبل یا بعد از غذاست. طبق این باور، خوردن میوه با غذا فرایند هضم را مختل می‌کند. ازاین‌رو، روی افراد مبتلا به دیابت تأثیر منفی دارد. اول اینکه هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد خوردن میوه جدا از وعده‌های غذایی باعث بهبود هضم می‌شود. در ثانی، برای افراد مبتلا به دیابت، خوردن میوه به‌تنهایی ممکن است باعث شود قندها سریع‌تر وارد جریان خون شوند. به این صورت، قند خون را بیشتر از هنگام خوردن میوه با غذاهای دیگر افزایش می‌دهد.

فرد مبتلا به دیابت، به‌جای خوردن میوه‌ها، به‌طور جداگانه می‌تواند میوه را با سایر غذاهای سرشار از پروتئین، فیبر یا چربی سالم بخورد. طبق تحقیقات انجام‌شده پروتئین، فیبر و چربی به معده کمک می‌کنند انتشار غذا در روده کوچک را کندتر کند. به این ترتیب، بدن مقدار کمی قند را در یک زمان جذب می‌کند، که این امر تأثیر آن را بر سطح قند خون محدود می‌کند. همچنین، تحقیقات نشان می‌دهد فیبر محلول ممکن است افزایش قند خون را کاهش دهد. در نتیجه، می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید باشد.

333437