افزایش قیمت سوخت در افغانستان با حضور طالبان

عضو اتاق بازرگانی گفت: هر دولتی در افغانستان مستقر شود، مجبور است راه را برای روابط تجاری باز کند؛ بنابراین به زودی فعالیت‌های صادراتی آغاز می‌شود.
تصویر افزایش قیمت سوخت در افغانستان با حضور طالبان

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدحمید حسینی درباره وضعیت صادرات سوخت و فرآورده به افغانستان بعد از تحولات سیاسی و حضور دوباره طالبان در این کشور اظهار داشت: با توجه به تحولات صورت گرفته برخی مرزها و گمرکات تعطیل شده، به علت آتش‌سوزی در مرز دوغارون؛ صادرات مسئله‌دار شده و منجر به افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی در افغانستان شده است ولی به این معنا نیست که همه مرزها بسته شده باشند.

وی افزود: در ارتباطی که بنده با صادرکنندگان در مرز زاهدان داشتم، عنوان شد اکنون کار بسیار تسهیل شده و در مرز میلک و زابل با پرداخت یک درصد؛ کالا و فرآورده وارد افغانستان می‌شود.

این عضو اتاق بازرگانی تاکید کرد: به نظر می‌رسد هر دولتی هم در کابل بر سرکار بیاید مجبور است راه را برای روابط تجاری باز کند، گرچه ما احتیاط می‌کنیم و حتی راننده‌های افغان هم نگران هستند.

وی یادآور شد: مرزهای استان سیستان و بلوچستان قرار بود، باز شود اما هنوز باز نشده؛ یعنی گمرک به کامیون‌ها اجازه خروج نمی‌دهد ولی آن سوی مرز آرام است و گفته شده که بزودی باز می‌شود.

حسینی پیش‌بینی کرد: با بازگشایی مرزها به زودی فعالیت صادراتی آغاز خواهد شد.

منبع: ایلنا

332294