به گزارش سایت خبری پرسون، سید مجید بختیاری که بصورت سرزده در این جلسه حضور یافت بر تشکیل منظم این جلسات تاکید نمود و پیشنهاد کرد که برگزاری این جلسات در فضایی صمیمی و بی تکلف بدون چینش اداری و شناور باشد ، همچنین اظهار داشت: این جلسات بستر گفتگو است، چرا که ما نیاز به نگاه آزاد اندیشانه به موضوعات مختلف داریم تا به یک نقطه نظر مشترک برسیم، در واقع این جلسات میگوید: قضاوت نکنید، قضاوت نشوید و با کسی به قصد اقناع مواجه نشویم،اینجا محلی برای انتقال تجربه ها و آموزهها است بنابراین هر کسی هر چه میخواهد میتواند در این جلسات مطرح کند.
سیدعلیرضا میرآقایی مدیر گروه مشاوران در آغاز جلسه اعلام کرد : محل بسیار مناسبی به عنوان اتاق فکر وگفتگو از سوی مدیرعامل برای برگزاری این جلسات در نظر گرفته شده که حاکی از اهمیت موضوعات مختلف از جمله اخلاق حرفه ای در شرکت به ویژه در میان مدیران ارشد دارد، ما امیدواریم این جلسات به کاهش التهابات میان تمامی سطوح سازمان و همه ذینفعان کمک کند، طبعا برای حرکت به سمت جلو نیاز به تغییر داریم و بستر تغییر رویه های سازمانی با الگوی گفتگو فراهم می گردد .
وی در ادامه افزود: گفتگو عنصری خدادی و دو وجهی است و به صورت دو طرفه استفاده می شود بدین معنی که هم از " گفتن" و هم از "شنیدن "، بهره لازم را ببریم، در این راه باید گوش شنوایی برای شنیدن صداهای مختلف، اعم از مخالف و موافق داشته باشیم و این قدم بسیار بزرگی است ، در این مورد ما در ابتدای راه هستیم وامیدوارم این مسیر برای آینده شرکت مفید وموثر بوده ونتایج خوبی در بر داشته باشد.
مدیر گروه مشاوارن این روش را بعنوان روش مدرن عنوان و خاطر نشان کرد: قبلا در سازمان ها و ادارات، صندوقهایی بعنوان صندوق پیشنهادات و انتقادات نصب می شد ولی امروزه با توجه به ظرفیت های بالایی که برای ارتقای سازمان ایجاد شده، سازوکار آن به شکل مدرن درآمده وحتی امکان دارد در فضای گفتمانی فرصتی برای شکار ایده ها فراهم گردد، بنابراین ما در اینجا جمع شده ایم تا با همدیگر راجع به هر موضوعی که مورد دلخواه است، گفتگو کنیم، این گفتگو میتواند در رشد جایگاه ما وسازمان موثر باشد.
در ادامه مقیسه مشاور شرکت مزیت های گفتگو را شامل ثبات (بودن)، انتقال تجربه، به اشتراک گذاشتن آموخته ها و رشدبرشمرد و تاکید کرد:یکی از زیباییهای که گفتگو دارد این است که که نشان میدهد ما هستیم، بنابراین اولین مزیت گفتگو، بودن یا ابراز بودن است، دومین مزیت آن که در همه موارد می تواند اتفاق بیفتد، انتقال تجربه و به اشتراک گذاشتن آموخته هاست و نکته سوم آن رشد است، یکی از دغدغه های مدیرعامل شرکت، نداشتن گفتگو به معنای موثر آن است، کلام موثر و گفتگوی موثر وقتی اتفاق می افتد که هدف داشته باشیم و این هدف میتواند رشد سازمان یا رشد خودمان باشد، اگر سازمان را یک بدن فرض کنیم اتفاقاتی که در سازمان میافتد ،چه اتفاقاتی که در لایههای بالا ویا لایههای پایین باشد، کل زندگی فردی یا سازمان را درگیر می کند ،در پدیده های اجتماعی عناصر ثبات یعنی بودن و دیده شدن،تغییر، نوآوری، بازسازی و رشد وجود دارد بنابراین در هر مقطعی که هستیم ،باید توجه داشت که این جایگاه همیشگی نیست و سیر تحولات و سرعت آن خیلی سریع می تواند اتفاق بیفتد وما باید برای مواجه شدن با این موارد وحفظ پویایی سازمان ، بدنبال یادگیری باشیم ،هر سازمانی برای حیات نیاز به تغییر ، نوآوری ،رشد ،ارزیابی و خود ارزیابی دارد.
در ادامه جلسه موضوع استفاده از ابزار " تطبیق و تغییر" در حوزه ی ارتقا و استقرار اخلاق حرفه ای به بحث گذاشته شد و هر یک از مدیران حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را در این خصوص بیان کردند.
گفتنی است اولین نشست از این سلسه جلسات با حضور مدیران کل حوزه مدیر عامل وهیات مدیره، برنامه ریزی وبودجه، دفتر حقوقی و امور قراردادها، بیمه های اتومبیل وبیمه های آتش سوزی برگزار شده بود.