به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالصمد خدامی، معاون حقوقی و هماهنگی امور استانها شعب و نمایندگی های بیمه ایران و مدیرکانون ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران، با بیان این خبر، به تشریح دلایل راه اندازی کانون مورد اشاره پرداخت و گفت: در راستای بند چهارم سیاستهای کلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) مبنی بر دانش گرایی و شایسته سالاری مبتنی بر اخلاق اسلامی در نصب و ارتقای مدیران ، کانون ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران شرکت بیمه ایران به عنوان اولین و تنها کانون ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران و کارکنان صنعت بیمه کشور با اخذ مجوز از سازمان اداری و استخدامی کشور از مورخ 24 بهمن 1401تاسیس و راه اندازی شد.
وی افزود: از جمله اهداف مورد نظر از راه اندازی این کانون می توان به زمینهسازی برای نگهداشت موثر منابع انسانی، توانمندسازی نیروی انسانی کارا، انتخاب مدیران کارآمد، صالح و اخلاق مدار، بهبود معیارها و روزآمدی روش های انتخاب و انتصاب مدیران، اشاره کرد.
خدامی اضافه کرد: از تاریخ گشایش این کانون تاکنون، با تجهیز و متناسب سازی مکانی مستقل، پس از تدوین مدل شایستگی عمومی(منطبق با مدل شایستگی عمومی ابلاغی دولت) و اختصاصی برای شرکت های بیمه در سطوح کارشناسان و مدیران پایه، میانی و ارشد، نسبت به برگزاری تعداد 40 جلسه کانون ارزیابی مدیران به تعداد 320 نفر ارزیابی شونده و همچنین برگزاری جلسات ارزیابی رفتاری شایستگی محور برای تصدی پست های سازمانی شرکت بیمه ایران به تعداد 482 نفر در دو سطح پایه و میانی اقدام شده است.
مدیر کانون ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران، با اشاره به آیین بازگشایی رسمی کانون در اواخر مهر ماه 1402که با حضور رییس کل بیمه مرکزی و معاونین ایشان، دبیر سندیکای بیمهگران ایران ، مدیران عامل برخی از شرکت های بیمه، نمایندگان سازمانهای اداری و استخدامی کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، پژوهشکده بیمه، رییس هسته مرکزی گزینش صنعت بیمه کشور و . . . برگزار شد، گفت: بر اساس آنچه که در سخنرانی های این مراسم مورد تاکید اساتید و مدعوین محترم قرار گرفت، بازگشایی این کانون فرصتی مغتنم و مناسب برای کل صنعت معظم بیمه کشور فراهم آورده است تا بتوانیم از این امکانات و خدمات؛ به منظور ارزیابی هدفمند، سنجش و توسعه شایستگی کارکنان و مدیران خدوم کل صنعت و همچنین شناسایی، بهسازی، توسعه و بکارگیری کارکنان مستعد، نخبه و متخصص در پستهای مدیریتی با رویکرد شایستهگزینی، شایستهپروری و شایسته گماری برای افزایش بیشتر بهرهوری فردی و سازمانی شرکت ها و با استفاده از ابزارهای مدرن و روزآمد ارزیابی و توسعه شایستگی و نیز با حضور اساتید مطرح و ارزیابان حرفه ای مجرب و متعهد(عمومی، تخصصی و روانشناختی) که همگی دارای مدرک تربیت ارزیاب حرفه ای از مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور می باشند؛ به بهترین نحو ممکن بهره ببریم.
وی با اشاره به تاکیدات حسن شریفی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران در مراسم بازگشایی کانون، مبنی بر اینکه «ظرفیت بسیار خوبی در مرکز ارزیابی بیمه ایران برای ارزیابی و انتخاب مدیران شایسته و برتر وجود دارد و قابلیتها و شاخص های کانون ارزیابی، آن را به مرکزی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف و فعالیت مناسبتر و بهتر کارکنان بیمه ایران و کل صنعت بیمه بدل می کند»، اضافه کرد: علی ایحال با توجه به موارد فوق الذکر، کانون ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران شرکت بیمه ایران با افتخار آمادگی خود را برای برگزاری دوره های ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران و کارکنان صنعت معظم بیمه کشور با مدل شایستگی عمومی و اختصاصی بومی صنعت اعلام می دارد.
گفتنی است، کانون ارزیابی و توسعه شایستگی شرکت سهامی بیمه ایران در آیینی ویژه با حضور دکترعلی استادهاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی، حسن شریفی رئیس هیاتمدیره و مدیرعامل بیمه ایران، علی بنیادی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، محسن پورکیانی دبیر سندیکای بیمهگران ایران، جمعی از معاونان مدیرعامل، مدیران ستادی و مدیران عامل سابق بیمه ایران، پژوهشکده بیمه، نمایندگان سازمان امور اداری و استخدامی و وزارت امور اقتصادی و دارایی و . . . در مورخ 23 مهر 1402 به طور رسمی افتتاح شد.
منبع: بیمه ایران