موسسه خانه کتاب نماینده ایران در نمایشگاه پکن

قرار است موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشور به صورت مجازی و حضوری در نمایشگاه کتاب پکن حضور پیدا کند.

تصویر موسسه خانه کتاب نماینده ایران در نمایشگاه پکن

به گزارش سایت خبری پرسون، شرایط شیوع کرونا در جهان روی رویداد‌های فرهنگی تأثیر گذاشته است؛ از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگاه بین المللی کتاب پکن اشاره کرد. این نمایشگاه در زمره مهمترین نمایشگاه‌های ادبی قرار دارد که قرار است در زمان مقرر در چین برگزار نشود و زمان برگزاری آن به تعویق افتاده است.

در متن اطلاعیه منتشر شده کمیته برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن آمده است: «به دلیل تشدید وضعیت پیشگیری و کنترل بیماری همه‌گیر کرونا و مشاهده موارد جدید ابتلا به ویروس، به منظور جلوگیری از تجمع مردم و برای حفظ سلامت و ایمنی بازدیدکنندگان، غرفه‌داران و اطمینان از برگزاری بهتر، بخش فیزیکی نمایشگاه بین‌المللی پکن ۲۰۲۱ به تعویق می‌افتد.

قرار است موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشور به صورت مجازی و حضوری در نمایشگاه کتاب پکن شرکت و صنعت نشر کشور را به مخاطبان معرفی کند.

گفتنی است؛ دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران هم بنا بر اعلام معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم قرار است در نیمه دوم سال جاری برگزار شود. باید دید دولت جدید در این زمینه چگونه عمل می‌کند؟ نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار می‌شود یا شرایط کرونایی کشور به گونه‌ای پیش می‌رود که امسال شاهد برگزاری فیزیکی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهیم بود. البته در این میان نباید از سهولت استفاده از نمایشگاه مجازی کتاب تهران برای مخاطبان کتاب در شهر‌های دیگر غفلت کرد.

331672

مطالب مرتبط