خسارت ۵۱۴ میلیاردی طوفان و سیل به سیستان و بلوچستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از خسارت ۵۱۴ میلیاردی طوفان و سیل به این استان از ابتدای تیرماه خبر داد.
تصویر خسارت ۵۱۴ میلیاردی طوفان و سیل به سیستان و بلوچستان

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا شهرکی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طوفان و بروز سیلاب از ابتدای تیرماه تاکنون 514 میلیارد تومان به امور زیربنایی و بخش کشاورزی این استان خسارت وارد کرده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین خسارت‌های این مدت به شبکه راه‌ها، محصولات بخش کشاورزی، شبکه برق و آب بوده است. بیشترین سرعت باد در سیستان در این مدت 108 کیلومتر بر ساعت بوده و از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 73 روز پر خطر از لحاظ پدیده گرد و غبار در سیستان و بلوچستان داشتیم.

وی ادامه داد: تمام روستاهای منطقه سیستان متأثر از طوفان هستند و در این بین 100 روستا به طور مستقیم درگیر این پدیده بوده و روستاهای پرخطری هم داریم که در مسیر مدفون شدن قرار می‌گیرند.

شهرکری بیان کرد: متأثر از پدیده گرد و غبار بخش قابل توجهی از شهروندان شمال سیستان و بلوچستان به دلیل مشکل تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند. همچنین در جریان بارندگی و سیلاب این مدت علاوه‌بر بسته شدن بخشی از راه‌های اصلی و فرعی در جنوب استان خسارت قابل توجهی به امور زیربنایی و راه‌های منطقه وارد شده است.

منبع: تسنیم

332158