اصول دکوراسیون آشپزخانه مدرن را بشناسید

در آشپزخانه های مدرن داشتن چیدمانی که سادگی را به نمایش بگذارد و استفاده از رنگ های خنثی بسیار مهم است.
تصویر اصول دکوراسیون آشپزخانه مدرن را بشناسید

به گزارش سایت خبری پرسون، آشپزخانه یکی از مهم ترین مکان ها در خانه است زیرا بیشتر وقتمان را در آنجا سپری میکنیم به همین علت توجه به دکوراسیون آن اهمیت بالایی دارد.

اولین قدم در دکوراسیون آشپزخانه دوری از هر گونه وسایل اضافی و جا گیر است. برای هر وسیله که در آشپزخانه دارید از خود این سوال را بپرسید که “آخرین زمانی که از این وسیله استفاده کردم چه وقت بود؟” اگر جواب این پاسخ مشخص نیست در بیرون گذاشتن آن وسیله از دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه خود صبر نکنید. برای مثال تعدادی از افراد هستند که ساندویچ سازی خریده اند یا از شخصی هدیه گرفته اند اما به هیچ عنوان از آن استفاده نکرده اند و با این حال باز هم در چینش وسایل آشپزخانه بدون استفاده قرار می گیرند.

در آشپزخانه های مدرن داشتن چیدمانی که سادگی را بنمایش بگذارد و استفاده از رنگ های خنثی بسیار مهم است. بجای استفاده از وسایل دکوری و جا گیر در آشپزخانه می توانید گزینه های دیگری را به دکوراسیون آشپزخانه اضافه کنید که علاوه بر زیبا و مرتب نشان دادن چیدمان آشپزخانه، از شلوغی بیش از حد آن نیز جلوگیری می کنند. برای مثال استفاده از سنگ های طبیعی با رگه های زیبای مواد معدنی یا چوب طبیعی با گره و بافت های متعدد در اپن یا کانتر آشپزخانه جلوه ای جذاب و گیرا به دکوراسیون محیط اضافه خواهد کرد.

نورپردازی مناسب

اگر تمایل دارید فضای آشپزخانه منزل تان صمیمی و گرم تر به نظر برسد بهتر است در هنگام طراحی نور پردازی آشپزخانه توجه لازم را به خرج دهید. در برخی از دکوراسیون های تیره آشپزخانه طراحی نور پردازی تقریبا به صورت شومینه به نظر می رسد. در برخی دیگر از آشپزخانه های مدرن از چراغ های ال ای دی برای طراحی نور پردازی در قسمت منطقه کار استفاده می شود. دکوراسیون آشپزخانه سفید و سیاه از انواع دکوراسیون هایی است که امروزه مورد توجه اغلب افراد و طراحان داخلی قرار گرفته است که بهتر است در این مدل دکوراسیون ها برای ایجاد تضاد قوی در فضای آشپزخانه از لامپ های ال ای دی با نورهای سفید استفاده نمایید.

ارتفاع مناسب را برای مایکروویو پیدا کنید

ارتفاع و مکان صحیح برای یک فر میکروویو بسته به آشپز یا آشپزخانه ها متفاوت است. برای بزرگسالان، 10 سانت بالاتر از سطح کانتر یک ارتفاع خوب برای مایکروویو است. برای کودکان، یک چیدمان پایین ترمی تواند ایمن تر و مناسب تر باشد.

عناصر افقی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

اگر در طراحی به حرکت های افقی اهمیت بدهیم و تاکید بر کشیده تر شدن خطوط افقی بکنیم فضای داخل آشپزخانه را بزرگتر جلوه میدهیم. این شیوه طراحی برای فضاهای کم عرض بسیار موثر است.

طراحی کف آشپزخانه

اگر جنس کف آشپزخانه از جنس دیوارهای بین کابینت ها باشد و با آن هماهنگی داشته باشد به این معنی است که کابینت ها از بقیه فضا جدا هستند و اما اگر کف آشپزخانه از جنس صفحه کابینت باشد هماهنگی بیشتری بین اطاق و کابینت به وجود می آید.

طراحی سقف آشپزخانه

در سنت موجود در معماری معاصر ایران سقف بنا معمولا در طراحی فراموش می شود. اما واقعیت آن است که در یک اطاق که چهار دیوار، یک کف، یک سقف است، سقف یک ششم فضای ما محسوب می شود پس می توان آنرا به نوعی در طراحی دخالت داد، مثلا با یک رنگ جذاب و همخوان با بقیه متریال یا با نور پردازی صحیح یا اختلاف سطح و استفاده از چوب و فلز و غیره.

نصب پریز برق

چندین خروجی برای برق را در امتداد آشپزخانه و اجاقتان نصب کنید تا در هر جایی که به آن نیاز دارید از برق استفاده کنید.

صفحه کابینت در طراحی آشپزخانه

فارغ از انتخاب صحیح جنس، رنگ و اندازه ی کابینت، انتخاب صفحه رویه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب صفحات رویه کابینت ها یکی از مهمترین گزینش ها بوده و نیازمند شناخت کافی از جنس، کیفیت و قیمت این عناصر است. توجه داشته باشید که بیشترین فعالیت های روزمره در آشپزخانه بر روی کانترتاپ صورت می گیرد.

انواع کانترهای موجود در بازار:

کانترهای چوبی

کانترهای گرانیتی

کانترهای اکریلیک

کوارتز

سنگ های فشرده(سرامیکی)

بافت در طراحی آشپزخانه

بافت اجناس در طراحی و معانی طرح بسیار حائز اهمیت است به عنوان مثال: یک کاشی هم می تواند براق و درخشان باشد و هم می تواند ساختارش زبر و تیره باشد پس صرفا انتخاب رنگ و یا طرح یک کاشی کافی نیست بلکه بافت و ساختار اجناس نیز می تواند هماهنگی لازم را ایجاد کند.

331252