نکات مهم در طراحی دکوراسیون ورودی منزل

آیا فضایی را در خانه به دکوراسیون ورودی اختصاص داده‌‌اید؟ آیا تا به حال به طراحی ورودی منزل فکر کرده‌اید؟
تصویر نکات مهم در طراحی دکوراسیون ورودی منزل

ورودی اغلب فضای کوچکی از کل خانه را شامل می‌شود، ولی اولین فضایی است که هنگام ورود به خانه با آن مواجه شده و همچنین آخرین فضایی است که هنگام بیرون رفتن از خانه از آن عبور می‌کنید. در این مطلب قصد داریم شما را با نکات مهم دکوراسیون ورودی منزل آشنا کنیم.

دکوراسیون ورودی منزل

ایجاد فضای ورودی منزل

در برخی خانه ها فضای ورودی از فضای کل منزل تفکیک نشده است . شما می توانید برای تفکیک این فضا از سایر قسمت های خانه از پارتیشن استفاده نمایید . با اضافه کردن یک پارتیشن شما فضای مورد نظر جهت ایجاد محل جاکفشی، چوب لباسی و فضای نشیمن کوچک را در اختیار خواهید داشت و از همه مهم تر، با باز شدن درب خانه، کسی به فضای خصوصی شما دید نخواهد داشت.

یکی از پارتیشن هایی که برای تفکیک فضای ورودی در نظر گرفته می شود و بسیار کارآمد است ، پارتیشن های ال شکل است که به خوبی محیط را تعریف کرده و دید را به قسمت های دیگر محدود می سازند.

شما می توانید برای تفکیک فضای ورودی از سایر قسمت های خانه از کاغذ دیواری با طرح های متفاوت تری استفاده کنید. جنس سقف و رنگ و نوع کاغذ دیواری ورودی باید با بخش های دیگرخانه تفاوت داشته باشد.

راهروی ورودی منزل

استفاده از آینه

برای اینکه راهروی ورودی خانه شما بزرگ تر و زیباتر به نظر برسد بهتر است از آینه استفاده کنید . قاب های برنجی باعث بزرگ تر دیدن شده دکوراسیون ورودی خانه شما می شود. شما می توانید با استفاده از آینه ، فضای ورودی را که در اغلب خانه ها کوچک است را دو برابر نشان دهید و میزان روشنایی آن را بیشتر کنید.

قرار دادن جا کفشی

یکی از وسایل مورد نیاز برای هر خانه جا کفشی است که بهتر است آن را در راهروی ورودی قرار دهید . برای جلوگیری از بهم ریختگی فضای ورودی و رعایت بهداشت در هنگام ورود به منزل کفش هایتان را در جاکفشی قرار دهید و یا می توانید بر روی قفسه های آن چند دکوری قرار دهید . نکته ای که در انتخاب جا کفشی باید در نظر بگیرید استفاده از جاکفشی های کوچک است.

جاکفشی ورودی منزل

استفاده از فرشی زیبا و رنگارنگ در راهرو

برای اینکه دکوراسیون ورودی منزل شما شیک و بی نظیر شود ، فرشی رنگارنگ و زیبا را در این بخش از منزل پهن کنید . دقت کنید که رنگ های موجود در فرش باید با سایر رنگ های استفاده شده در دکوراسیون مطابقت و همخوانی داشته باشد.

استفاده از یک کمد کوچک با درب کشویی

معمولا ورودی خانه ها کوچک هستند و نمی توان کمد های معمولی را در آنجا قرار داد بنابراین بهتر است در فضای ورودی خانه یک کمد جمع و جور با درب کشویی قرار داد . درب های کشویی به راحتی باز و بسته می شوند و هنگام گشوده شدن فضای زیادی را اشغال نمی کنند بنابراین قابل استفاده در کوچکترین فضاها با محدودترین عرض هستند. بهتر است درب این کمدها را از جنس آینه انتخاب کنید تا دیگر به دنبال یک آینه برای این فضا نباشید.

آینه برای ورودی منزل

نصب رخت آویز و جا کلیدی

نصب رخت آویز در ورودی خانه بسیار ضروری است . شما می توانید لباس هایتان را هر وقت وارد خانه می شود در رخت آویز آویزان نموده تا هنگام خروج از خانه راحت تر از آنها استفاده کنید . استفاده از رخت آویز برای آویزان کردن کیف نیز مفید است .

دنیای مد نمناک پیشنهاد می کند همچنین کلید ها و سوییچ هایی که در طول روز استفاده می کنیم را نیز می توان در جا کلیدی های مخصوص در بخش ورودی خانه قرار داد. برای نصب رخت آویز در فضای ورودی ابتدا با استفاده از برچسب های دیواری طرح دلخواه خود را روی دیوار طراحی کنید و سپس اقدام به نصب رخت آویز روی دیوار نمایید.

استفاده از گلدان های زیبا

قرار دادن گلدان های زیبا درز این بخش از خانه علاوه بر اینکه به منزل شما زیبایی می بخشند حس طراوت و شادابی را در شما به وجود می آورند می توانند انرژی مثبت زیادی را به این بخش از منزل تزریق نمایند.

گلدان برای ورودی منزل

نورپردازی فضای ورودی خانه

نورپردازی راهرو ورودی از نکات مهمی است که در هنگام طراحی دکوراسیون ورودی منزل باید مورد توجه قرار بگیرد . وجود نور در تمام بخش های خانه، از ارکان بسیار مهم است و دکوراتور ها نیز به این مسئله توجه ویژه ای می کنند.

برای نورپردازی این بخش از منزل می توانید از لوستر های سقفی با طرح فانتزی استفاده کنید و یا اگر نورپردازی مدرن تری را می پسندید ، نورپردازی های هالوژنی و نقطه ای برای شما ایده مناسبی است. شما می توانید از یک دیوار استفاده نمایید و لامپ های پر نور را روی آن نصب کنید و یا حتی با نور طبیعی فضای ورودی تان را منحصر به فرد تر نمایید و زیبایی خاصی به آن ببخشید.

استفاده از لوسترو آویزهای زینتی

در گوشه های از فضای ورودی برای زیبا شدن فضا یک لوستر ساده و زیبا را آویزان کنید و تم نور آن را گرم در نظر بگیرید. آویزهای زینتی را طوری انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی نور فضا را نیز تامین کنند تا محیط شما جذاب تر شوند.

لوستر ورودی خانه

دکوراسیون جذاب و شیک ورودی منزل

دکوراسیون ورودی منزل را با این ایده ها طراحی کنید

استفاده از قاب عکس های کوچک

یکی از ایده هایی که می توان در راستای زیباتر شدن دکوراسیون ورودی خانه به آن اشاره کرد، استفاده از قاب عکس ها و تابلو های کوچک و فانتزی برای تزیین دیوار است . همچنین شما می توانید یک تابلوی هنری را در این قسمت از خانه به دیوار بزنید تا چشم هر بازدید کننده ای را به خود جلب کند .

استفاده از سبد در دکوراسیون ورودی خانه

استفاده از یک سبد یا تعدادی جعبه کوچک ایده بسیاری خوبی برای نظم بخشیدن به اشیا است . استفاده از این راهکار در خانه هایی که فضای ورودی خوبی دارند می تواند در ایجاد نظم و ترتیب در دکوراسیون ورودی خانه کمک زیادی نماید.

385047