مدل های پرده برای دکوراسیون داخلی خانه

استفاده از پرده در دکوراسیون داخلی خانه به تنهایی و با یک تیر چند نشانه را هدف می‌گیرد.
تصویر مدل های پرده برای دکوراسیون داخلی خانه

استفاده از پرده در دکوراسیون داخلی خانه به تنهایی و با یک تیر چند نشانه را هدف می‌گیرد. جلوگیری از چشمان مزاحم و فضول، زیبایی و تزئین خانه و جلوگیری از نفوذ نور و صدا همان هدف‌هایی است که هنگام انتخاب گزینه‌ای مناسب مدنظر قرار می‌گیرند. قبل از انتخاب مدل مناسب و نوع پارچه باید با انواع آن آشنا شوید. تنوع در مدل‌های مختلف این محصول می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. جنس پارچه، رنگ‌ها، میزان تیرگی، طول، سبک، طرح و … از جمله نکات مهم در تقسیم‌بندی مدل‌های مختلف به حساب می‌آیند. بنابراین، انتخاب مناسب یک پرده برای استفاده در مکانی خاص، باید با شناخت این موارد همراه باشد. در این مقاله قصد داریم در دنیای رنگارنگ این محصول تزتینی و پرکاربرد چرخی بزنیم و به خصوص با تقسیم بندی انواع پرده بر اساس متریال و مواد سازنده، آشنا شویم.

مدل پرده مخمل

مخمل به کار رفته در ساختش، یک انتخاب جذاب برای درخشیدن در دکوراسیون داخلی خانه مانند پذیرایی به حساب می‌آید. اگر به دنبال جنسی هستید که هم در برابر حرارت و نور و هم در برابر صدا کیفیت مناسبی داشته باشد، پرده مخملی گزینه فوق‌العاده‌ای است. این پارچه یک انتخاب با وقار در رنگ‌ها و مدل‌های متنوع است که هم به فضای مدرن می‌خورد و هم با دنیای کلاسیک ست می‌شود. این پرده جزو گران ترین پرده‌های موجود در بازار ایران است.

مدل پرده کرکره فلزی

مدل کرکره فلزی برای استفاده در محیط‌های اداری و رسمی مناسب است. مهم‌ترین خاصیت پرده‌های فلزی خاصیت ضد حریق بودن آن‌ها است. در زمان شستشو هم که فقط کافی است با دستمال هر ردیف را از گرد و خاک و کثیفی پاک نمایید. یکی از مزیت‌های استفاده از کرکره فلزی این است که با یک حرکت هم از شر نگاه‌های مزاحم و هم از نفوذ نور، خلاص می‌شوید. این مدل با وقار و استحکامی که دارد برای محل کار انتخاب جذابی است.

مدل پرده حریر‌ طرح دار و ساده

حریر از جمله نمونه‌هایی است که براحتی نمی‌توان از کنار زیبایی بصری و کیفیت متریال آن عبور کرد. اتاقی کوچک یا پذیرایی بزرگ، هر مکانی با حریر به زیبایی هنری مزین می‌شود. این مدل در برابر تابش نور آفتاب مانند یک تلطیف کننده عمل می‌کند. البته با توجه به نوع و ضخامت پرده حریر، مقاومت در برابر نور نیز متغیر است. این محصول فضایی لاکچری و سلطنتی را برای دکوراسیون داخلی خانه شما به ارمغان می‌آورد. لازم به ذکر است که در شستشوی این مدل از پارچه باید حرفه‌ای باشید و تمامی نکات مهم شستشو را رعایت کنید.

مدل پرده توری

پرده توری با نقش و نگارهای متنوع خود همیشه جزو محبوب‌ترین‌ها بوده است. البته باید در نظر داشت که این مدل به شدت نور پذیر است و اگر قصد دارید از شدت نور کم کنید باید از آستر اضافی استفاده نمایید. بنابراین، اگر از تابش نور آفتاب لذت می‌برید، این گزینه یک انتخاب مناسب است. پارچه توری نیز در مدل‌های متنوعی از ساده و کلاسیک گرفته تا نقش‌های برجسته و سلطنتی، تولید و عرضه شده و جلوه پرنوری به فضای خانه شما می‌دهد.

مدل گونی بافت

گونی بافت از پارچه‌ای ضخیم تولید می‌شود. همان‌طور که از اسم آن مشخص است طرح و بافتی نزدیک به طرح گونی را دارد. طرح‌های متنوع این نمونه استفاده از آن را در هر مکانی از خانه امکان‌پذیر می‌کند. در برابر نفوذ نور نیز در حد متوسط است و نسبت به پارچه توری و حریر در سطح بالاتری از جلوگیری از عبور نور دارد. همچنین، پرده و پارچه گونی بافت در مکان‌هایی که ممکن است در معرض آلودگی صوتی باشند به عنوان یک عایق صدا عمل می‌کند. این پارچه به واسطه متریال و ضخامتش، در هدر رفت انرژی مکانی که در آن قرار دارد نیز گزینه با کیفیتی بوده و مناسب مناطق سردسیر است.

مدل پرده کتان

از جمله مدل‌هایی است که به هر سلیقه و طراحی می‌خورد. ظاهر ساده و غیر رسمی کتان، باعث می‌شود که برای دکوراسیون‌های کلاسیک و مدرن انتخاب مناسبی باشد. آن‌ها بادوام هستند و ضمنا شستشوی‌شان هم ساده و بی دردسر است. همچنین، پرده کتان زمانی که آویزان است رها و شیک به نظر می‌رسد.

مدل پرده بلک اوت (خاموشی)

بلک اوت برای کسانی مناسب است که به هیچ عنوان تحمل نور در برخی از ساعت‌های روز را ندارند. این پرده‌ها با متریال و طراحی منحصر بفرد خود برای اتاق خواب ایده‌آل هستند. علاوه بر خاصیت ضد نور بودن، مدل‌های مختلف آن می‌توانند عایق مناسبی برای صدا و انرژی نیز باشند. این نوع پرده در دو مدل شید و پارچه‌ای عرضه میشود.

مدل پرده والان

والان معمولا نقش یک تزئین جانبی و تکمیلی در دکوراسیون داخلی و نمونه اصلی را بازی می‌کند. شما می‌توانید در کنار آویزان کردن یک حریر یا گونی بافت از یک مکمل با جنس و طرحی متفاوت استفاده کنید. هم پر کردن فضای پنجره و هم ست شدن با دکوراسیون داخلی از موارد استفاده از نمونه والان به حساب می‌آید. این محصول جانبی وظیفه دارد زیبایی فضای مکانی که در آن قرار دارد را چشم‌گیر و خاص جلوه دهد.

همچنین مواد و پارچه‌های زیر نیز در تولید پرده استفاده می‌شوند:

. پنبه: پرده‌های از این دست، ممکن است از میزان پنبه خالص یا ترکیبی از آن تولید شده باشند. بسته به نوع بافت، میزان عبور نور نیز تغییر می‌کند. جنس این مدل باعث می‌شود که حرکت دادن آن نیز به آسانی صورت گیرد. هم‌چنین، براحتی می‌توانید برای شستشوی این پرده از ماشین لباسشویی استفاده نمایید.

. الیاف مصنوعی: الیاف مصنوعی در وهله‌اول انتخاب مقرون به صرفه‌تری نسبت به الیاف طبیعی و گران‌قیمت است. الیاف مصنوعی قابلیت این را دارد که می‌تواند از نظر ظاهری، طراحی و بافت؛ از پارچه‌های دیگر نیز کپی برداری کند. ساده‌تر بگوییم، پرده‌های جنس الیاف مصنوعی علاوه بر ارزان بودن می‌توانند در قالب مدل‌های کتان، پنبه و غیره نیز عرضه شوند.

390933