کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان بدون دارو

محققان بزریلی در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‎اند تقویت عضلات و تمرینات هوازی می‌تواند مرگ و میر ناشی از سرطان را کاهش دهد.

تصویر کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان بدون دارو

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از تی ان، بر اساس یافته‌های مطالعه جدید محققان دانشگاه فدرال سائوپائولو، انجام منظم تمرینات تقویت عضلات و فعالیت‌های هوازی می‌تواند مرگ و میر ناشی از سرطان را کاهش دهد.

انجام تمریناتی مانند اسکوات، دستگاه قایقی، پلانک، تمرین با وزنه و دیگر موارد می‌تواند احتمال مرگ ناشی از سرطان را تا ۱۴ درصد کاهش دهد. این در حالی است که انجام این تمرینات به همراه فعالیت‌های هوازی بسیار مفیدتر است و می‌تواند مرگ و میر ناشی از سرطان را تا ۲۸ درصد کاهش دهد. مقالات روانشناسی پرسون را از دست ندهید.

پروفسور "لئاندرو رزنده"(Leandro Rezende) نویسنده ارشد این مطالعه از دانشکده پزشکی دانشگاه فدرال سائوپائولو در برزیل گفت: فعالیت بدنی با کاهش خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان مرتبط است اما مشخص نیست که انجام کدام ورزش موثرتر است. در این مطالعه به شواهدی دست یافتیم که نشان می‌دهد تمرینات قدرتی عضلانی نه تنها می‌تواند میزان مرگ و میر ناشی از سرطان را کاهش دهد بلکه اگر این تمارین با فعالیت‎های هوازی مانند پیاده روی، دویدن، شنا و دوچرخه‌سواری همراه باشد تاثیرش بیشتر نیز خواهد شد.

نتایج تحقیقات حاکی از آن است که فعالیت بدنی به طور کلی خطر ابتلا به سرطان‌هایی مانند سینه، مخاط رحم، معده، گلو، کلیه و مثانه را کاهش می‌دهد. بنابر یافته‌ها تمرینات قدرتی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان کلیه را تا ۲۶ درصد کاهش دهد. سازمان بهداشت جهانی نیز انجام هفته‌ای دو بار تمرینات قدرتی را توصیه می‌کند.

تمرینات قدرتی نوعی از تمرینات بدنی است که با تمرکز بر انقباض عضلات باعث افزایش قدرت و استقامت و اندازه عضلات می‌شود. در صورتی که تمرینات قدرتی درست انجام شود می‌تواند فواید زیادی در احساس سلامت و قدرت استخوان‌ها، عضلات و تاندون‌ها و رباط‌ها ایجاد کند.

رزنده افزود: مطالعات پیشین نیز نشان داده بود که تمرینات قدرتی با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است. با این حال ما قصد داشتیم بیشتر این موضوع را بررسی کنیم و طی این مطالعه دریافتیم که تمرینات تقویت کننده عضلات اگر با تمرینات هوازی ترکیب شود تاثیر بالاتری در کاهش مرگ و میر دارند.

331122