مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

امام حسین گزینه انتخابی حضرت احدیت برای حفظ اسلام و مانایی آن بود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: بزرگترین درسی که از واقعه عاشورا می‌توان گرفت ارجحیت دین بر همه زمینه‌ها است.
تصویر امام حسین گزینه انتخابی حضرت احدیت برای حفظ اسلام و مانایی آن بود

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، حجت الاسلام والمسلمین حسن بیگدلی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: بزرگترین درسی که از واقعه عاشورا می‌توان گرفت ارجحیت دین بر همه زمینه‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن بیگدلی با بیان اینکه همه واقعه عاشورا درس بوده است در گفت‌و‌گو با رسانه پرسون اظهار کرد: یک بعد درس از واقعه عاشورا گذشت است چرا که امام حسین از همه چیز به خاطر حفظ دینش می‌گذرد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین علیه السلام در واقعه عاشورا شخصیت‌های مختلف و ظرفیت‌های مختلف را به کار گرفته است تصریح کرد: ما نیز برای اینکه بخواهیم بر دشمنان غالب باشیم باید همه ظرفیت‌های اجتماعی را به کار گیریم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان به فرموده حضرت امام اشاره و عنوان کرد: همان‌گونه که حضرت امام فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین بیگدلی افزود: خدای تبارک و تعالی برای بقای نهضت پیامبر و فرستاده خدا تضمین‌هایی ایجاد کرده است که یکی از آنها شخصیتی به نام امام حسین بوده است.

وی با بیان اینکه امام حسین علیه السلام گزینه انتخابی حضرت احدیت برای حفظ اسلام و مانایی آن بوده است تاکید کرد: حرکت حضرت امام حسین جهت حفظ و استمرار دین بوده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان حرکت حضرت امام حسین را حرکتی همه‌جانبه خواند و گفت: حرکت ایشان هم مطالبه‌گرایانه و هم منتقدانه بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین بیگدلی با بیان اینکه امام حسین از همه ظرفیت‌های اجتماعی زمان خود استفاده کرده است افزود: در کنار آن از ظرفیت‌های اجتماعی و مکانی نیز بهره برده‌اند.

وی با اشاره به این که حرکت امام حسین از مکه آغاز شده و استمرار و ادامه آن در عراق و کوفه بوده است تاکید کرد: امام حسین در طول این مسیر صحبت‌های فراوانی را داشته و با افراد مختلف و ذی نفوذان اجتماعی و سیاسی فراوانی ملاقات داشته‌اند و آنها را دعوت به همکاری در مبارزه و قیام کرده‌اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان افزود: مسیر حرکت امام حسین و نوع انتخاب ایشان عالمانه و متفکرانه بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین بیگلری در خصوص علت مانا بودن واقعه تاریخی تاسوعا و عاشورا تاکید کرد: مهندسی الهی، خدایی و عصمتانه بودن واقعه عاشورا منجر به ماندگار شدن این رویداد شده است.

وی به علاقه سایر مذاهب به امام حسین اشاره به عنوان کرد: اهل سنت، ارامنه، مسیحیت و بودایی همه به امام حسین علاقه‌مند هستند چراکه منطق پشت سر حرکت ایشان بوده است و به نوعی مبارزه با ظلم و ستم بوده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: تاسوعا و عاشورا تضمین‌کننده بقای اسلام بوده است.

332696