درخواست از آقای رئیس جمهور در انتخاب کابینه؛

نگذارید بگویند خودتان می دانید و مملکتتان!

جمله به یاد ماندنی کشاورز خراسانی ملاک روشنی برای انتخاب وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و سایر وزارتخانه ها!
این روزها تمام نگاه‌ها به معرفی کابینه رئیسی به مجلس دوخته شده و هر ایرانی که جانش به لبش رسیده و خسته از سال‌ها بی تدبیری و ضعف و سستی در کار است در هر جایگاهی با هر شغل و کسب و کاری به وزرایی می‌اندیشد که قرار است رئیسی این روزها به مجلس معرفی نماید تا دردها و مشکلات را درمان کند.
تصویر نگذارید بگویند خودتان می دانید و مملکتتان!

به گزارش سایت خبری پرسون، سجاد سیف مدیر مسئول رسانه پرسون نوشت:

از یک طرف خوزستانی بی آب و تشنه در کنار کارون کم آب و هورالعظیم خشک را می‌بینیم که بیش از همه به فکر آن است در کابینه رئیسی چه کسی وزیر نیرو می شود تا معنای فریاد آب نداریمش را بفهمد و مدیریت آب بلد باشد و از طرفی صاحبان صنعت و تولید را می بینید که در اندیشه خود تنها امیدوار است وزیر پیشنهادی جدید صمت کارکشته باشد و مرد این راه و همت به گشودن گره تولید کند؟

یا فرهنگیان و معلمان با هزاران امید را به نظاره نشسته‌ایم که منتظر است برای وزارتخانه بی رمقشان وزیر مقتدر، جسور و آشنا به دردشان بیاید تا مطالبات برحق چندین ساله و معضلات انباشته نظام آموزشی و مشکلات معیشتی را پیگیری کند. حوزه تغذیه و سلامت را با ما بهتر بشناسید.

یا میلیون‌ها جوان بیکار در آستانه ازدواج را می‌بینید که آمال و آرزوهای خود را در انتخاب وزرای اقتصاد، کار و رفاه اجتماعی و مسکن و راه و شهرسازی دنبال می‌کنند تا ببینند انتخاب‌های رئیسی چه بر سرش قرار است بیاورد و آیا انتخاب‌هایش برای این وزارتخانه‌ها آنقدر مدبرانه و هوشمندانه هست که سرانجام از این تورم افسار گسیخته نجاتشان دهد و شغلی بیابند که بتوانند به آرزوی محال این روزها خود یعنی صاحب خانه شدن فکر کنند؟

یا بسیاری از همین جوانان به وزارتخانه ارتباطاتی چشم دوخته‌اند که آیا وزیر با صلابتی معرفی خواهد شد که کج اندیشان پشت پرده طرح صیانت از فضای مجازی را سر جای خود بنشاند؟ و امید را به فعالان فضای مجازی برگرداند و بگوید در زمانی که سرمایه اجتماعی کشور بیشترین آسیب را دیده است، طرح صیانت از فضای مجازی زمینه ساز ایجاد شکاف بیشتر میان مردم و حاکمیت است و عقلانی نیست! و چه معنا دارد دلسوز نظام دلسوزی غیر ضروری کند!

یا برای جایگاه حساس وزارت امور خارجه هم همینطور ؟ عموم و تمام جامعه با ذهن جستجوگر می‌پرسند آیا در کابینه پیشنهادی، وزیر خارجه‌ای پیشنهاد خواهد شد که در شرایط حساس کنونی کشور هزینه برایمان ایجاد نکند؟ و بر دیپلماسی مقتدر و تعامل با جهانیان فکر و چاره جویی کند؟

بماند که این مردم آزاده، صبور و نجیب برای وزارت بهداشت هم وزیری می خواهند که درگیر شوآف نباشد و به جای آن به واکسیناسیون مردم خسته از کرونا و شل کن سفت کن ها همت کند و از تملق گویی ها دست بردارد و قاطع باشد.

یک به یک جامعه هدف و مخاطب برای سایر وزارتخانه ها این نگرانی و امید ها را دارد حتی اگر این وزارتخانه نفت باشد تا وزارتخانه علوم و وزارت کشوری که قرار است استانداران و فرمانداران را منصوب کند.

در این شرایط، بسیاری از مشکلات کشور که برخی از چشم همین وزارتخانه‌هایی مانند وزارت صمت و یا حتی وزارت نیرو می‌بینند ریشه در وزارت جهاد کشاورزی دارد. کوتاه و مختصر در یک مورد همین و بس که مشکلات تنظیم بازار یا کم آبی ریشه در کشاورزی سنتی دارد..

یادمان باید باشد چه آن کشاورزی زجر کشیده که هیچکس جمله کوتاه و پربار و با معنایش را فراموش نکرده است همانطور که به وزیر کشاورزی در خراسان جنوبی گفت:
خودتان میدانید با مملکتتان/یک عدد گوجه فرنگی در مملکت هفتصد تومان شده و‌... امروز منتظر انتخاب وزیر مقتدری برای جهاد کشاورزی است!

بنابراین باید در وزارت جهاد کشاورزی فردی روی کار بیاید که بیشترین سابقه علمی و اجرایی را در حوزه کشاورزی داشته باشد تا قیمت محصولات کشاورزی از میوه تا مرغ و تخم مرغ را سامان دهد و خصوصا انگیزه کشت و کار را در کشاورزان برای خودکفایی در محصولات استراتژیک کشور افزایش دهد.

این روزها اگر نگاهی به کابینه محتمل و گزینه های پیشنهادی وزارتخانه جهاد کشاورزی انداخته شود آنچیز که موجب خوشحالی است وجود چنین فرد یا افرادی در میان گزینه های پیشنهادی است و به همین میزان آن چیز که موجب نگرانی عمیق دلسوزان کشور و کشاورزان را فراهم آورده است جای دادن برخی گزینه‌هایی است که حتی تحصیلات مرتبط و سایر معیارها از جمله تجربه، تخصص و حتی سابقه حضور یک روزه در این وزارتخانه را در کارنامه خود ندارند و جالب تر آنکه در هر وزارتخانه ای که جوابی برای حضور گرفته نشده است دستان خود را برای وزارتخانه جهاد کشاورزی بالا میبرند.

گویا همه فن حریف تمام وزارت خانه ها، قادر به مدیریت کردن وزارت جهاد کشاورزی هم هست... اگر صرفا حضور در کابینه مدنظر است باید هشدار و فریاد برآورد که تبعات این حضور بعدها کمر دولت سیزدهم را در بخش کشاورزی خواهد شکست.

نگرانی باز هم زمانی بیشتر میشود که برخی از این گزینه های مطرح شده، برای وزارت جهاد کشاورزی برخلاف نظر رهبری که نمایندگان در مجلس بمانند؛ تمام سعی خود را بر پشت کردن به رای مردم گرفته اند و برای رسیدن به ردای وزارتخانه جهاد کشاورزی سر و دست می شکنند.

امری که موجب نکوهش بسیاری از دلسوزان کشور و رئیسی شده است و به سهم خواهی نمایندگان از کابینه رئیسی شهرت یافته است.

این درحالی است که میان گزینه‌های مطرح شده برای وزارت جهاد کشاورزی در ساعات پایانی انتخاب کابینه پیشنهادی نام های سید جواد ساداتی نژاد نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کاشان، آران و بیدگل و ریاست کمیسیون کشاورزی مجلس شوری اسلامی به چشم میخورد که در صورت حضور در کابینه عملا با مخالفت مردم حوزه انتخابیه خود روبه رو خواهد شد و از طرفی مغایر با فرمایش مقام‌معظم رهبری برای ماندن نمایندگان در مجلس است.

همچنین نام شمس الدین نیک منش از بدنه خود وزارتخانه جهاد کشاورزی به عنوان دانش آموخته مهندسی کشاورزی و دکترای مدیریت دولتی (دانشگاه علامه طباطبایی‌)نیز در حالی در بین کابینه پیشنهادی برای وزارتخانه جهاد کشاورزی دیده میشود که پیش از این مسئولیت‌های اجرایی مهمی در بخش کشاورزی و تامین کالاهای اساسی کشور در سالیان گذشته از جمله معاون وزیر و معاون ادرای، مالی مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران و سوابق متعدد و قابل قبولی در نزد همکاران خود در بدنه وزارتخانه از شرکت پشتیبانی دام کشور تا سازمان غله و تعزیرات حکومتی آرد و نان را برعهده داشت است.

حضور نیک منش در همین ساعات پایانی معرفی وزرا به مجلس در حالی در وزارت جهاد کشاورزی محتمل تر شده است که او همچون سید جواد ساداتی نژاد با چالش بیرون آمدن از مجلس و اقدام بر خلاف نظر رهبری روبه رو نیست و از تحصیلات مرتبط و سایر معیارها از جمله تجربه، تخصص و نیز سابقه شفاف و درخشانی در وزارتخانه جهاد کشاورزی همچون علیرضا بزرگی دیگر گزینه پیشنهادی برخوردار است.

همچنین نام حجت الله عبدالملکی اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با مدرک دکتری اقتصاد و کارشناس ارشد معارف اسلامی در مسئولیت های همچون معاون کمیته امداد نیز برای وزارت جهاد کشاورزی پیش از این مطرح شده بود.

انتظار می رود اکنون که رئیسی در آزمون بزرگی برای انتخاب وزرا و مسوولان اصلح برای دولت سیزدهم قرار گرفته است با توجه به آنچه که گفته شد موجب خوشحالی مردم چشم انتظار خصوصا کشاورزان زحمتکش شود و ضمن آنکه نگرانی ها را هم دور کند تصمیم و انتخاب و وزیرش پایان بر باند گرایی باشد.

329913