«پرسون» از صدای منتشر شده چمران، می گوید؛

تهران؛ بدون شهردار نمی ماند، دلواپس نباشید!

شهردار تهران چه کسی می شود؟ پستی مهم که نگاه های زیادی را به دنبال خود دارد. شورای شهر تهران هنوز نیامده، باید خودش را برای بسیاری از کش و قوس ها وکنش و واکنش ها آماده کند! بحث بر سر شهردار شدن است. آن هم شهردار تهران بزرگ!
تصویر تهران؛ بدون شهردار نمی ماند، دلواپس نباشید!

به گزارش سایت خبری پرسون، هفته گذشته بود که دولت سیزدهم رسما مسند قوه اجرایی کشور را بر عهده گرفت. همه می دانستند که هر دولتی عزل و نصب ها و درخواست های بسیاری برای انتصاب این مدیر و انتخاب آن مسئول را باید از سر بگذراند.

در این اثنا، فضای مجازی پر شد از انتخاب علیرضا زاکانی برای مسند پر طمطراق شهرداری تهران! خبر این بود: زاکانی شهردار تهران شد.

این خبر مخالفان و موافقان بسیاری خواهد داشت. زاکانی که همه او را از از دفتر پژوهش های مجلس و حتی نزدیک تر از آن، از حضورش به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری در سیزدهمین انتخابات بعد انقلاب به یاد سپرده اند، اسمش دوباره بر سر زبان ها افتاده است. همه در تلاش برای هضم درست یا نادرست بودن خبر بودند که ناگاه صدایی آشنا در یک مکالمه دو طرفه، که یکی از آن ها رییس ششمین دوره شورای شهر تهران بوده و دیگری هم عضو همان شورای شهر، که غفلت از روشن بودن بودن میکروفن شورا، چنین سواستفاده ای را برای برخی سواستفاده کنندگان مهیا ساخته است.

صاحب صدا، کسی نبود جز مهدی چمران، مرد نام آشنای شورای شهر تهران در ادوار متعدد. حال به عنوان رییس شورای شهر تهران، صدایی از وی منتشر شده که در آن از فشارها و تهدیدهایی سخن می گوید برای مسند شهرداری پایتخت! صدای ضبط شده ای که خود گوینده هم فکرش را نمی کرد برای شهردار نیامده، این همه حرف و حدیث به صف کند.

هر چند چمران، بلافاصله در گفتگویی با رسانه ها، که بعد از انتشار صدای مکالمه اش با نرجس سلیمانی دیگر عضو شورای شهر تهران داشته است، نگرانی و تکدر خاطر خود را از بابت انتشار خبرهای نادرست و عجولانه تنظیم شده در برخی رسانه ها بیان کرده و نشان داد.

حال چه زاکانی شهردار بشود یا خیر، مسند شهرداری تهران بدون شهردار باقی نخواهد ماند. اما آنچه نگران کننده به نظر می رسد، خیز برداشتن مخالفان برای متزلزل کردن جایگاه اجرایی افراد نظام جمهوری اسلامی باشد. آنچه با چنین اقداماتی می توان متصور شد، مشوش شدن اذهان مردمی است که تشنه شنیدن و دیدن عملکرد مناسب از مدیران و مسئولان کشور هستند. پس باید به دقت مواظبت نمود که آرامش خاطر هموطنان را با خبرهای تایید نشده، با هر بهانه ای بهم نریخته و افراد شناخته شده در مسوولیت های اجرایی درگیر این حواشی های وقت تلف کن، نشوند.

رسم ناخوشایندی که چندیست بیشتر از دیروز، اتفاق می افتد. آن چیزی نیست مگر افشای صدا و فیلم هایی از مسئولان، آنهم بریده بریده. افشاهایی که بیشتر از آنکه روشنگری کرده باشد موجب تشویش اذهان عمومی می گردد.

حال که دولت سیزدهم چند روزیست کار رسمی خود را شروع کرده است و تعیین مدیران در ماههای پیش رو یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم به شمار می رود، دقت در مشغول نشدن به امور واهی و کم اهمیت، باید در اولویت توصیه به مسئولان این دولت باشد.

کشورمان با کوله باری از مشکلات، در انتظار، بر طرف شدن گره های مالی، اجتماعی و فرهنگی از کوله بار مشکلات برجامانده و تلنبار شده از ادوار گذشته است. امید می رود که دولت سیزدهم با عزمی جدی بتواند با خیالی آسوده و فارغ از تعصبات جناحی و رفاقتی، به گزینش و انتخاب مدیران مربوطه مخصوصا در حساس ترین پست های مدیریتی دولت اقدام نماید.

329664