کاربردهای شیشه پاک کن در خانه داری

شیشه شور بجز تمیز کردن شیشه کاربردهای دیگری دارد که اگر بدانید شگفت زده می شوید . ما در این مطلب کاربردهای شیشه پاک کن را برایتان بازگو میکنیم. با ما همراه باشید.

تصویر کاربردهای شیشه پاک کن در خانه داری

به گزارش سایت خبری پرسون، گاهی محصولات تولیدی و کارخانه ای که برای هدف خاصی ساخته می شوند، می توانند برای اهدافی به غیر از آنچه همه می دانند هم اهمیت پیدا کنند. در این مطلب قرار است استفاده های متفاوتی از مایع شیشه پاک کن را بازگو کنیم که شاید تا به حال چیزی در موردش نشنیده باشید. شیشه پاک کن در دهه ۱۹۳۰ میلادی اختراع شد. از آن زمان تا به حال این محصول جدید به افراد کمک می کند شیشه ها را سریع تر و البته با تأثیر بیشتر تمیز کنند. حالا فکر می کنید کاربرد های دیگر این محصول چه خواهد بود؟ مجله پرسون، بهترین منبع برای افزایش دانش شماست.

کاربرد های جالبی از شیشه پاک کن که نمی دانستید

این محصول که در اصل به رنگ آبی و شفاف ساخته شده بود، امروزه در رنگ و اسانس های مختلف نیز دیده می شود. با وجود آنکه محصول اولیه قابلیت اشتعال بالایی داشت، بعد از آن بر اساس سورفاکتانت ها اصلاح شد و به فرمولاسیون جدید رسید.

فرمت بندی مقالات خارجی وداخلی با کمترین هزینهارتش به حالت آماده باش درآمد

استفاده از شیشه پاک کن به عنوان حشره کش

به خصوص اگر محصول حاوی آمونیاک باشد، ممکن است یک دافع موثر حشرات باشد. یکی از کاربردهای شیشه شور کشتن و دفع حشرات ناخواسته است در این زمینه می توانید برای اسپری کردن حشرات به طور مستقیم و اجتناب از بوی شدید حشرات دیگر استفاده کنید.علاوه بر این، اگر پاک کننده حاوی آمونیاک باشد، همچنین می تواند برای دفع آن ها مفید باشد این بو بسیار ناخوشایند است بنابراین می توانید آن را روی پنجره ها و درها اعمال کنید تا حشرات را بیرون نگه دارید.

پاک کردن جواهرات با شیشه پاک کن

آیا می دانید که می توانید از پاک کننده شیشه استفاده کنید تا جواهرات خوب به نظر برسند؟ با این حال، مطمئن شوید که جواهرات شما از موادی ساخته شده است که از آمونیاک یا الکل آسیب نمی بینند مثالا، این محصول برای ایجاد درخشش جواهرات ایده آل است.تنها چیزی که باید در ذهن داشته باشید این است که نباید بیش از دو دقیقه شیشه شور را روی جواهرات رها کنید می توانید از یک مسواک برای پاکسازی استفاده کنید. بعد از آن، با پنبه و یا یک حوله آبکشی و خشک کنید.

شیشه پاک کن به عنوان پاک کننده چربی

به خاطر اجزای سوزاننده آن شیشه شور می تواند به شما کمک کند تا روغن را پاک کنید.پاک کردن روغن در قسمت های خاصی از خانه امری دشوار است اگرچه محصولات زیادی در بازار وجود دارد، اما می توانید برای این منظور از پاک کننده شیشه استفاده کنید.روغنی که بر روی اجاق آشپزخانه، قابلمه و ماهی تابه، اتومبیل ایجاد می شود، تمیز کردن با این محصول آسان خواهد بود. بعد از اینکه تمیز کردن را انجام دادید، فراموش نکنید که با آب به طور کامل آبکشی کنید تا تمام آثار این محصول را از بین ببرید.

درخشندگی سطوح و کاشی ها با شیشه پاک کن

هم چنین می توانید از شیشه پاکن ها برای براق کردن سنگ های گرانیت و یا مرمر استفاده کنید تنها کاری که باید انجام دهید آن است که آن را در آب رقیق کنید و سطوح را پاک کنید با این حال استفاده آن برای سطوح چوبی و یا سطوح دیگر که ممکن است توسط آمونیاک صدمه ببیند توصیه نمی شود.به طور مشابه، این پاک کننده برای براق کردن کاشی های آشپزخانه و حمام نیز مناسب است ، می توانید از آن در لوله توالت یا حمام خود استفاده بکنید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه روی لکه های سرسخت عمل کند.

کاربردهای دیگر شیشه پاک کن

در بین همه استفاده هایی که تا به حال از شیشه پاک کن ذکر شد، این محلول برای وسایل نام برده شده هم مؤثر است:

از بین برنده لکه لباس (به غیر از لباس های ابریشمی و پشمی): شیشه پاک کن حتی لکه های سخت مانند لکه خون یا گوجه فرنگی را هم پاک می کند. این ماده برای لکه های فرش هم کاربرد دارد البته در صورتی که از پشم بافته نشده باشد.

تمیز کردن اسباب بازی کودکان: با استفاده از شیشه پاک کن قادر هستید باکتری های اسباب بازی کودکان را بکشید و از بین ببرید.

پاک کننده تخته سیاه: از این محلول برای تمیز کردن قسمت هایی استفاده کنید که هرگز به طور کامل پاک نمی شوند.

مبلمان فضای بیرون

تخته برش مواد غذایی

لکه های سرسخت استیل

زیپ گیر کرده : خیلی آزار دهنده است که زیپ لباستان تکان نخورد با شیشه پاک کن زیپ را درست کنید، کمی آن را بالا و پایین کنید تا درست شود.

انگشتر گیر کرده در دست :مقداری شیشه پاکن روی انگشت اسپری کنید تا حلقه به آسانی بیرون آید.

پاک کردن شیشه جلو اتومبیل

پاک کردن اسفنج

حال که با کاربرد های متفاوت و حیرت انگیز شیشه پاک کن آشنا شدید، می توانید برای مراحل مختلف خانه داری به سراغش بروید. با همه این کاربرد ها می توانید تعداد شوینده ها را در خانه تان کاهش دهید و از یک محصول به صورت چندکاره استفاده کنید. همچنین می توانید چند قطره اسانس روغنی را به این محلول اضافه کنید تا رایحه خوشی بر جای بگذارد.

329850

مطالب مرتبط