ترفندهای خانه‌داری؛

طرز تهیه مایع لکه‌بر لباس خانگی

برای اینکه لباس‌هایی درخشان و بدون لکه داشته باشید، می‌توانید در منزل با روشی آسان مایع لکه‌بر لباس را تهیه کنید.
تصویر طرز تهیه مایع لکه‌بر لباس خانگی

به گزارش سایت خبری پرسون، امروزه شستشوی لباس کار ساده‌ای است. تقریبا همه افراد وقتی لباس کثیف دارند، کافی است آن را داخل ماشین لباسشویی بگذارند و با فشار یک دکمه، لباس به راحتی شسته می‌شود. اما مشکلی که همیشه برای خانم‌ها وجود دارد، جای بعضی از لکه‌ها روی لباس است که به راحتی پاک نمی‌شوند.

به گزارش فرادید، لکه خودکار، شکلات، چربی، آب میوه و... که به خصوص در بیشتر مواقع روی لباس‌های بچه‌ها ایجاد می‌شود، به راحتی قابل پاک کردن نیست و شستن لباس داخل ماشین لباسشویی هم در این مورد تاثیری ندارد.

در این مطلب می‌خواهیم آموزش تهیه یک مایع لکه‌بر خانگی را با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانید به راحتی هر نوع لکه‌ای را پاک کنید؛ پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

طرز تهیه مایع لکه‌بر لباس

شما برای تهیه این مایع لکه‌بر به یک قالب صابون رختشویی (صابون‌های قدیمی که به رنگ زرد و سفید هستند) نیاز دارید. قالب صابون را با قسمت ریز رنده، رنده کنید و داخل یک قابلمه بریزید؛ سپس 6 لیتر آب به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که به ازای هر قالب صابون به 6 لیتر آب نیاز دارید که می‌توانید بنابر میزان مصرف این مقدار را کم یا زیاد کنید.

حالا به اندازه نصف پیمانه مایع نرم کننده لباس به قابلمه اضافه کنید تا خوشبو شود. قابلمه را روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید و هم بزنید تا آب جوش بیاید. وقتی آب شروع به جوشیدن کرد و صابون کاملا حل شد، اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه بدهید مایه لکه‌بر کاملا خنک شود.

وقتی لباس‌ها را داخل ماشین لباسشویی ریختید، همراه با پودر لباسشویی، یک لیوان از این مایع لکه‌بر هم داخل قسمت پودر لباسشویی بریزید؛ سپس ماشین لباسشویی را روشن کنید. خواهید دید که لباس‌های شما کاملا تمیز و براق می‌شود. این محلول را می‌توانید داخل شیشه نوشابه بریزید و در جای خشک و خنک نگه‌داری کنید.

منبع: فرادید

487883