هشدار! / با بوی بد فاضلاب در خانه چه کنیم؟

هشدار! در درجه اول باید بدانید که بوی بد فاضلاب می تواند بسیار آزار دهنده باشد و در همان ابتدا اگر کمی بوی نامطبوع از فاضلاب احساس کردید باید نسبت به برطرف کردن آن اقدام نمایید چون این بوی نامطبوع علاوه بر اینکه شما و اهل منزل را آزار می دهد می تواند منشاء مریضی هم باشد وحتی بوی بد فاضلاب می‌تواند موجب مرگ انسان شود.
تصویر هشدار! / با بوی بد فاضلاب در خانه چه کنیم؟

به گزارش سایت خبری پرسون،هشدار! بوی بد فاضلاب می‌تواند موجب مرگ انسان شود. برای جلوگیری از آن چه کنیم؟ تا به الان بوی بد در داخل خونه یا محیط کاری شما پیچیده اما نمی‌دانید این بوی بسیار بد و نا مناسب از کجا میاد؟ فاضلاب و بالا زدن آن در لوله‌های خونه و محیط کاری باعث ایجاد بوی بد در محیط می‌شود؛ اما چگونه می‌توان از بالا زدن فاضلاب و در نتیجه ایجاد بوی بد آن جلوگیری کرد؟

بالا زدن فاضلاب و ایجاد بوی بد تو خونه

فاضلاب و موادی که در آن وجود دارد یکی از مواردی هستند که اگر با انسان تماس داشته باشد بسیار خطرناک می‌شوند. در برخی اوقات در صورت بو کردن یا قرار گرفتن به مدت طولانی در این محیط می‌تواند آسیب‌های بسیار زیاد و خطرناکی را به ریه و بدن شما وارد کنند. پس اگر سلامتی خانواده خود برای شما مهم است به دنبال راهکاری جهت کاهش بوی بد فاضلاب باشید. همچنین علاوه بر ایجاد بیماری‌های مختلف می‌تواند آرامش را از زندگی شما و خانواده بگیرد و شما رو با مشکلات مختلف روبهرو کند. به همین دلایل است که شما باید هر چه سریع‌تر بوی فاضلاب خود را از بین ببرید.

دلایل مختلف ایجاد بوی بد فاضلاب در محیط خونه

علت ایجاد بوی بد فاضلاب و پخش شدن آن در محیط خونه برای چیست؟ این بو‌ها در اثر چه نوع گاز‌هایی هستند؟ ترکیب موادی که شامل آمونیاک، سولفید هیدروژن، دی اکسید کربن، متان و نیتروژن می‌شوند به طور عمده باعث ایجاد بوی بد فاضلاب آن هم در محیط خونه می‌شوند. این مواد اگر در پایین‌ترین غلظت ممکن با یکدیگر مخلوط شوند، انتشار بو در آن‌ها بسیار پایین هست. به صورتی که شما با بینی خود متوجه آن نمی‌شوید؛ با این حال باز موجب ایجاد بیماری‌های مختلف تنفسی می‌شوند.

این بو‌های ایجاد شده به قدری سمی و خطرناک بوده که می‌توانند حتی موجب مرگ افراد شوند. پس اگر نگران سلامتی خود، همسر یا فرزندان و نزدیکان خود هستید، برای رفع یا جلوگیری از بوی بد فاضلاب شما باید هر چه سریع‌تر اقدام به رفع آن کنید. زمانی که این مواد و دیگر مواد با یکدیگر مخلوط شوند و به مدت طولانی در لوله‌های باقی بمانند باعث گرفتگی لوله و تشدید بوی بد فاضلاب در خونه می‌شوند. در این موقعیت تنفس شما دچار مشکل شده و دیگر نمی‌توان در همچین مکانی زندگی کرد. در این زمان بهترین راه برای از بین بردن مواد و تخلیه گاز‌های سمی فاضلاب، لوله بازکنی است. حال که صحبت از سلامتی و دور موندن از این گاز‌های سمی شد، بهترین نکته برای آن که سلامتی انسان به خطر نیفتد، زمان است.

باز کردن لوله‌های فاضلاب کمک بسیار زیادی به رفع بوی بد فاضلاب می‌کند. روش‌های مختلف جهت رفع بوی بد فاضلاب در محیط خونه، آشپزخونه و حمام وجود دارد. برخی از این روش‌ها ماندگار نیستند و برخی از آن‌ها می‌توانند برای انسان خطرناک باشند. در ادامه به برخی از روش‌هایی که امروزه مورد استفاده برخی از افراد است می‌پردازیم.

محلول جوش شیرین و سرکه

اگر بوی فاضلاب از سینک ظرفشویی باشد، محلول جوش شیرین و سرکه مناسب هست. این روش می‌تواند به طور عمده مشکل را به صورت موقتی و برای چند وقت از بین ببرد.

مخمر نان و آب

یکی از روش‌هایی که امروزه در خونه‌ها کاربرد دارد مخمر نان و آب هست. این روش به دلیل آنکه باید یک شبانه روز کامل داخل لوله‌ها بماند نیاز به زمان زیادی دارد و عدم استفاده از لوله‌ها به همین مقدار زمان می‌تواند دردسرساز باشد.

ترکیب لیمو، نمک، جوش شیرین و تکه های یخ

یکی دیگر از روش‌های خانگی که می‌تواند موجب رفع بوی بد فاضلاب شود ترکیب لیمو، نمک، جوش شیرین و تکه‌هایی از یخ است. این ترکیب در زمانی کاربرد دارد که گرفتگی لوله جزئی بوده و برای لوله‌های کوچک استفاده شود.

تمامی روش‌هایی که در بالا گفتیم زمانی کاربرد دارند که گرفتگی لوله سطحی باشد و بوی بد فاضلاب آن بسیار کم باشد؛ اما اگر بوی بد فاضلاب آن قدر شدید بود که دیگه امکان زندگی در آن وجود نداشت چی؟! گرفتگی لوله و ایجاد بوی بسیار بد فاضلاب تنها یک راه حل اصولی دارد.در واقع لوله بازکنی تنها راه مؤثر و مناسب جهت پیشگیری و رفع صد در صدی برای همیشه خلاص شدن از شر این بوی بد است.

منبع:الف

442300