مدیر تعاون روستایی کرمانشاه گفت:

تولید 30 کیلوگرم زعفران توسط شرکت تعاونی زنان روستایی کرمانشاهی

دو شرکت تعاونی زنان روستایی شامل کامبادن کرمانشاه و دیار غرب روانسر به صورت تخصصی در حوزه کاشت و بسته بندی زعفران فعالیت دارند
تصویر تولید 30 کیلوگرم زعفران توسط شرکت تعاونی زنان روستایی کرمانشاهی

به گزارش سایت خبری پرسون ازکرمانشاه، ایرج صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته دو شرکت تعاونی زنان روستایی در این استان موفق به برداشت و تولید ۳۰ کیلوگرم زعفران از مزارع خود شدند.

ایرج صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه روز سه‌شنبه در گفت وگویی افزود: دو شرکت تعاونی زنان روستایی شامل کامبادن کرمانشاه و دیار غرب روانسر به صورت تخصصی در حوزه کاشت و بسته بندی زعفران فعالیت دارند.

صفایی اظهار کرد: این دو شرکت زعفران تولیدی از مزارع خود را پس از برداشت با برند خود، بسته بندی کرده و وارد بازار مصرف کردند.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از فعالیت ۷ شرکت تعاون روستایی زنان در استان خبر داد که فعالیت‌های متنوعی انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: در این شرکت‌ها فعالیت‌های مانند گیوه بافی، پرورش قارچ، کشت زعفران، بادام زمینی، رستوران بانوان و کشت و بسته بندی گیاهان دارویی توسط زنان روستایی انجام می‌شود.

صفایی یادآور شد: هدفمند شدن فعالیت‌ تشکل‌های تعاونی زنان روستایی به منظور افزایش تولید و بهره وری بیشتر با حمایت سازمان تعاون روستایی همراه خواهد بود و در این زمینه به این تشکل ها که نیازمند نقدینگی باشند تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: شرکت‌های تعاونی روستایی زنان می‌توانند در بخش‌های دیگری مانند نگهداری طیور بومی و دام با چارچوب کاری مشخص فعالیت گسترده ای داشته باشند.

صفایی با بیان اینکه فعالیت شرکت‌های تعاونی زنان روستایی تنها منحصر به فعالیت‌ در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع‌دستی نمی‌شود، گفت: زنان روستایی در قالب شرکت تعاونی می‌توانند فعالیت های اقتصادی متنوعی ارائه کنند.

وی ادامه داد: در جهت روان سازی مبادلات بین شبکه ای تعاون روستایی و هچنین کمک به شرکت های تعاونی زنان روستایی، اتحادیه تعاونی های زنان در سال گذشته تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

از مجموع جمعیت استان کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند

منبع:ایرنا

328746