شناسه خبر: 328455

دوشنبه 11 مرداد 1400 12:25

رییس دانشگاه علوم پزشکی:

سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در کرمانشاه پایین است

به گزارش پرسون از کرمانشاه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با هشدار نسبت به خطرناک بودن موج جدید دلتا و قدرت سرایت بالای آن گفت: متاسفانه در این شرایط سطح رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار پایین است که می‌تواند خطرساز شود.

محمودرضا مرادی گفت: با اشاره به ورود استان به پیک پنجم کرونا، گفت: این موج جدید که از نوع دلتا است از شرق کشور شروع شده و هم اکنون به استان کرمانشاه رسیده است.

وی به افزایش بستری‌های مشکوک به کرونا در استان اشاره کرد و افزود: گذر بستری‌ها از ۶۵۰ نفر نشان می‌دهد که عملا استان وارد این موج جدید شده، اما هنوز به پیک آن نرسیده‌ایم.

مرادی تصریح کرد: استان هنوز ابتدای این موج جدید است و با توجه به قدرت سرایت سویه "دلتا" به نظر می رسد آمار بستری‌ها افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی افزود: در پی افزایش بستری ها ظرف دو تا سه هفته آینده شاهد افزایش فوتی های کرونا خواهیم بود و از هم اکنون همه باید برای مقابله با این موج جدید آماده باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ابراز تاسف از کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه، گفت: در حال حاضر میانگین استفاده از ماسک در کشور حدود ۳۹ درصد و در استان هم در همین حدود است که می تواند بسیار خطرساز شود.

وی افزود: سویه جدید "دلتا" قدرت سرایت بالایی دارد، بنابراین استفاده از ماسک در پیشگیری از انتقال این ویروس مهاجم بیش از پیش اهمیت می یابد و نیاز است تمام افراد جامعه استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

مرادی گفت: موجِ جدید دلتا شوخی بردار نیست و اگر وضعیت رعایت پروتکل ها در همین حد فعلی ادامه داشته باشد قطعا در هفته های آینده استان گرفتاری های بسیاری پیدا خواهد کرد و با افزایش چشمگیر فوتی ها و بستری های کرونا مواجه خواهیم شد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۶۵۰ تخت در اشغال بیماران مشکوک به کروناست و ۱۰۰ تخت خالی را هم آماده نگه داشته ایم تا در مواقع ضروری استفاده کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این آمادگی هست که تا ۱۵۰۰ و حتی دو هزار تخت هم برای بیماران کرونایی آماده کنیم، اما اگر تعداد بستری‌ها به این حد برسد، قطعا آمار فوتی‌ها در حد بالایی خواهد بود و افزایش بستری‌ها از این تعداد خدمات رسانی در حوزه درمان را دچار چالش خواهد کرد.

وی افزود: ظرفیت حوزه بهداشت و درمان محدود است و مردم باید بدانند تعداد بستری ها اگر از یک حدی فراتر برود امکان خدمات رسانی مطلوب وجود نخواهد داشت و مردم این میان آسیب می بینند.

منبع :ایسنا