امام جمعه یزد:

گرفتاری های زندگی افراد را از کانون خانواده غافل نکند

امام جمعه مهریز گفت: گرفتاری های زندگی افراد را از کانون خانواده غافل نکند چراکه باعث طلاق های عاطفی و کارهای می شود که پیشمانی به وجود می آورد.
تصویر گرفتاری های زندگی افراد را از کانون خانواده غافل نکند

به گزارش سایت خبری پرسون از مهریز، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه یکی از برنامه دولت سیزدهم باید ارزش نهادن به انقلاب و آرمان های آن باشد گفت: نتیجه اعتماد دولت تدبیر و امید پایبند نبودن آمریکا به هیچ یک از تعهدات خود در برابر کشور بود و این باید برای دولت جدید الگو و درس عبرت باشد.

محی الدینی آمریکار را دشمن بزرگ ملت دانست و ادامه داد: این دولت برای مذاکره هیچ گونه حسن نیتی را ایجاد نکرده و نباید درخواست مذاکره دوباره او از سوی دولت منتخب مردم ایران پذیرفته شود.

امام جمعه مهریز با بیان اینکه کلیدی ترین مسئولیت را در دولت معاون اول رئیس جمهور دارد گفت: آقای جهانگیری در جمع قبائل و شیوخ قبائل خوزستان بیان می کند «ما فکر نمی کردیم که نتیجه توسعه ای که در پی آن بودیم چنین شرایطی برای مردم به وجود آورد. بنابراین دولت بعدی نباید مسائلی مانند مذاکرات، برجام و اقداماتی که منجر به شکست شد را تکرار کند.

محی الدینی در بخش دیگری از سخنانش به روز مباهله اشاره و عنوان کرد: این روز سند حقانیت شیعیان و حقانیت امیرالمومنین است که پیامبر (ص) با خویشاوندان خود برای مباهله حاضر شدند.

امام جمعه مهریز تاکید کرد: روز مباهله عید بزرگ برای مسلمانان بوده و باید این روز را جشن گرفت.

وی همچنین به روز 25 ذی الحجه نزول آیه «هل اتی» اشاره و یادآور شد: در این روز 18 آیه در شأن زهرای مرضیه و حضرت علی (ع) نازل شد که مظهر یک کار مخلصانه به یتم، اسیر و مسکین اطعام کردند که البته پیام این روز این است که هر عملی که از روی اخلاص باشد، شیطان را دور و پاداش دنیوی و اخروی دارد.

محی الدینی با بیان اینکه روز 25 ذی الحجه را روز خانواده نیز نام گذاری کرده اند گفت: علت این نامگذاری این است که بهترین خانواده، خانواده حضرت علی (ع) است چرا که علی رغم اینکه آنها در خانه ای محقر و کوچک زندگی می کردند اما کانون مهر محبت و صفا بود.

وی تصریح کرد: بعضی افراد تلاش های زیادی برای رفاه و خانواده خود انجام می دهند. که آنها مانند شهید در راه خداوند هستند.

محی الدینی محبت به فرزندان در خانواده را مهم دانست و افزود: اگر به فرزندان در کانون خانواده محبت نشود. با اندک محبت از سوی افراد غریبه جذب آنها می شود.

امام جمعه مهریز تصریح کرد: گرفتاری های زندگی نباید افراد را از کانون خانواده غافل کند زیرا باعث طلاق های عاطفی و رفتارهایی می شود که پیشمانی به وجود می آورد.

محی الدینی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور گروه های جهادی و سازندگی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: ارزشمند دانستن کار جهادی از سوی مقام معظم رهبری مهر تأییدی است بر فعالیت های گروهای جهادی و سازندگی زیراکار آنها از روی اخلاص انجام می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه صدا و سیما یک شبکه پر اهمیت، ملی و مهم است تصریح کرد: این رسانه باید تلاش خود را بیشتر کند تا به مسائل و باور های فرهنگی، دینی و ارزش ها در کشور لطمه ای وارد نشود.

امام جمعه مهریز تأکید کرد: صدا و سیما در کنار بخش برنامه های متنوع و شاد از کارشناسان دینی، فرهنگی و مذهبی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی استفاده کند.

محی الدینی ضمن گرامی داشت سال روز شورای هماهنگی سازمان تبلیغات گفت: این شورای باعث همانگی بین دستگاهای دولتی بوده و باید از یک انسجام خوبی برخوردار باشد.تا بتواند مراسم های مختلف را به نحو احسنت در شهرستان مهریز انجام دهد

انتهای پیام/

چاوشیان_استان یزد

327636