ملت ایران مواظب فریبکاری های انگلیسی ها باشند

امام جمعه مهریز گفت: ملت ایران مواظب فریبکاری های انگلیسی ها باشند. دولت روسیه باید سفیر خود را توجیه کند تا در دام دولت انگلیس نیافتد
تصویر ملت ایران مواظب فریبکاری های انگلیسی ها باشند

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محی الدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی کشور در مورد این گستاخی باید برخورد قاطع، جدی و مناسب را انجام دهد تا افراد دیگری به فکر این چنین غلط هایی نیفتند.

وی افزود: وقتی سید الشهدا دیدند که دین جدشان به خطر افتاده و سنت های غلط جایگزین سنت های صحیح می شود و یزد به عنوان خلیفه مسلیمن فساد در جامعه فسا می کنند مجبور به قیام شدند.

محی الدینی ادامه داد: فرهنگ های غلط غربی وارد جامعه ایران اسلامی شده است و می خواهد فرهنگی اصیل مان را تغییر دهند. و تا حدودی هم در این امر موفق عمل کرده اند.

وی بیان کرد: اهمیت اهل بین به نماز و زکات و فقرا و دستگیری از نیازمندان بودند چگونه است که اکنون این فرایض مهم به خصوص امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم رنگ شده است.

امام جمعه مهریز از شهروندان خواست ضمن همکاری با ستاد امر به معروف و و نهی از منکر با زبان نرم و محبت به برادر و خواهر های دینی خود در مورد مسائل فرهنگی، اجتماعی و مذهبی تذکرات لازم را ارئه دهند.

محی الدینی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ماندگارترین و تأثیر گذار ترین قیام تاریخ اسلام یعنی عاشورای حسینی علیه ظلم، جور و فساد است.

وی خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) کوچکترین سربازش را هم می دهد تا دین جدش رسول خدا از بین نرود.

محی الدینی ضمن گرامی داشت سال روز ورود آزادگان به مهین گفت:آنها در امتحان الهی سربلند بیرون آمدند و نگذاشتند ارزشهای انقلاب و کشورشان زیر سوال برود.

وی ادامه داد: شهرستان مهریز 40 آزاده سرافراز دارد که باید از آنها تجلیل و قدردانی شود و درود و صلوات بر همه این عزیزان باد

خطیب نماز جمعه مهریز گفت: ملت ایران مواظب فریبکاری های انگلیسی ها باشند. و دولست روسیه باید سفیر خود را توجیه کند تا در دام دولت انگلیس نیافتد.

محی الدینی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی کشور در مورد این نشست مخفیانه باید برخورد قاطع و جدیو مناسب با این گستاخی را داشته باشد.

وی به توصیه های رهبری در مراسم های عزاداری اشاره و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا که روزانه بیش از 150 نفر خانواده درگیر این بیماری هستند که تا روز گذشته 500 نفر جان خود را از دست داده اند. باید بیماری کرونا را جدی گرفت.

امام جمعه مهریز تأکید کرد: مسئله اصلی در جهان و به خصوص کشور ایران مبازه با ویروس کرونا است

محی الدینی ادامه داد: مهم ترین کار در پیشگری از کرونا ابتدا رعایت شیوه نامه های بهداشتی و زدن واکسن از سوی افرادی که نوبت به انها رسیده است.

وی از بازار سیاه داروهای کرونایی گلایه کرد و افزود: جای تأسف دارد که این داروها در کشور وجود دارد ولی افراد باید بجای اینکه از داروخانه ها این داروها را تهیه کنند در بازار سیاه به دنبال آن باشند.

چاووشیان_استان یزد

331559