با فواید شیرپاک کن و روش های استفاده از آن آشنا شوید

تقریبا تمام افرادی که از لوازم آرایشی استفاده می کنند با محصول شیرپاک کن آشنایی دارند اما شاید روش استفاده درست از آن را بلد نباشند.

تصویر با فواید شیرپاک کن و روش های استفاده از آن آشنا شوید

به گزارش سایت خبری پرسون، برای بسیاری از خانم ها پاک کردن آرایش از روی پوست یک چالش بزرگ است و قطعا پاک کردن این مواد با آب ساده امکان پذیر نخواهد بود. حتی گاهی صابون نیز کارساز نخواهد بود.

علاوه بر این شست و شو با آب و صابون به معنای خیس شدن، لباس، مو و… خواهد بود که خشک کردن آن ها کار دلچسبی نخواهد بود، البته این پایان ماجرا نیست زیرا در بسیاری مواقع استفاده زیاد از صابون و مواد شوینده به چربی های مفید و ضروری پوستتان آسیب وارد می کند. علاوه بر تمام موارد فوق فقط شستن و پاک کردن آرایش نیست که فرایند دشواری دارد بسیاری مواقع آلودگی هوا، چربی پوست و… نیز شما را مجبور به شستن پوست می کند کاری که اگر تا به حال انجام نداده اید توصیه می کنیم از همین امروز شروع کنید زیرا در غیر اینصورت پوسستان بر اثر آلودگی های محیطی، چرب شدن و مواد آرایش آسیب می بیند، آسیب هایی جدی که برخی از آن ها تا وقتی زنده اید با شما همراه خواهد بود. اما نگران نباشید اگر تا پایین این مقاله با ما همراه باشید راه حلی ساده و کاربردی را خواهید آموخت.

پودرها و سایر مواد آرایشی، پوست را کثیف کرده و منافذ آن را مسدود میکنند و ما مجبور هستیم به دفعات آنها را پاک کنیم. آب و صابون به تنهایی برای بیرون آوردن این ذرات کافی نیست بلکه باید موادی به کار ببریم مانند اجسام چرب که به زور، مواد رنگی این پودرها و جرمهای پوست را بگیرند و آنها را بیرون بکشند و در نهایت باعث جذب بهتر اکسیژن توسط پوست شوند.

فراموش نکنید که بسیاری از مردم بر این باورند که استفاده از شیر پاک کن تنها منحصر به پاک کردن آرایش خانم ها میباشد در حالی که شیر پاک کن یک پاک کننده ایده آل برای پوست همه افراد می باشد و هیچ گونه محدودیت جنسی یا سنی ندارد.

شیر پاک کن چیست؟

شیر پاک کن محصولی شبیه به کرم است که وظیفه پاک کردن مواد اضافی و شست و شوی پوست را دارد بدون اینکه کوچک ترینی آسیبی به بافت پوست برساند یا چربی های ضروری پوست را از بین ببرد. شیرپاک کن به هیچ عنوان کف نمی کند و آن قدر لطیف است که آرامش بسیار زیادی به پوستتان و در نهایت به شما می دهد. امروزه شیر پاک کن های موجود در بازار حاوی ویتامین هایی برای سلامت پوست و افزایش طول عمر آن هستند ویتامین هایی نظیر ویتامین E. به همین دلیل اگر به طور مرتب و صحیح از این محصول استفاده کنید علاوه بر پاکسازی و تمیز کردن پوست می تواند به شما در آبرسانی و رساندن مواد مغدی به پوست کمک کند که باعث افزایش آبرسانی، سفیدی و حتی ترمیم برخی از چین و چروک های صورت می شود.

شیر پاک کن روی پوست چگونه عمل می کند؟

بصورت عمیق منافذ پوست را از آلودگی پاک می کند. اگر تمیز کردن پوست را در ۲ مرحله تکرار کنید نتیجه بهتری خواهد داشت.

مرحله اول، مواد آرایشی و لایه های گرد و غبار و آلودگی از سطح پوست برداشته می شود. مواد نرم کننده که در ترکیبات شیر پاک کن بکار رفته روی منافذ پوست می چسبد و بدون هیچگونه آسیب ( به دلیل داشتن بافت سبک و ملایم)، آلودگی ها را از درون منافذ بیرون می کشد.

مرحله دوم ، شیر پاک کن به صورت عمیق تر در منافذ نفوذ کرده و از ایجاد لکه های پوستی جلوگیری می کند. در نهایت آرامش خوبی را برای پوست به ارمغان می آورد.

روش اول: استفاده از شیر پاک کن

موهای خود را به عقب بکشید. از آنجا که وقتی از شیر پاک کن استفاده می کنید ممکن است سرتان را حرکت دهید باید مواظب باشید که موهایتان روی صورتتان نریزد. به موهای چتری خود حتماً سنجاق بزنید. موهای پشت سرتان را هم دم اسبی ببندید. اگر موهای کوتاهی دارید می توانید به جای آن با یک تل موهای خود را عقب نگه دارید.

حتماً دستان خود را بشویید. قبل از استفاده از شیر پاک کن باید دست تمیز باشد. بهترین روش برای انجام این کار هم استفاده از صابون و آب گرم است. دستهای شما ممکن است باکتری هایی داشته باشد که می تواند باعث آکنه یا عفونت صورت شما شود.

گرمای شیر پاک کن را با پوستتان تنظیم کنید. شیر پاک کن را در کف دست خود قرار دهید. کف دست خود را کنار هم قرار داده و شیر پاک کن را برای گرم کردن آن مالش دهید. این کار را تا زمانی که به دمای پوست شما نزدیک شود، انجام بدهید.

دستان خود را به آرامی ۵ بار به صورت خود بزنید. هنگامی که شیر پاک کن را به صورت خود زدید دستان خود را بر روی صورت خود قرار دهید و پنج یا شش بار آرام آن را مالش دهید. این حرکت باید نوعی مکش ایجاد کند که به بیرون کشیدن ناخالصی ها کمک می کند و باعث می شود پوست به راحتی تمیز شود.

شیر پاک کن را بر روی پوست خود ماساژ دهید. شیر پاک کن را در تمام صورت و گردن خود بمالید. فشاری آرام ایجاد کنید شیر را به آرامی بر روی پوست خود ماساژ دهید.با ماساژ دادن شیر پاک کن به پوست خود، می توانید به مناطقی مانند قسمت های بینی و پوست زیر ناحیه گردن خود برسید، جایی که کثیفی و آرایش اغلب به دام می افتند.

با آب گرم آن را بشویید. بعد از اتمام کار، صورت خود را با آب گرم بشویید. با این کار شیر پاک کن اضافی از صورت شما خارج می شود؛ یا همچنین می توانید از یک توپ یا پارچه نخی برای از بین بردن شیر پاک کن باقیمانده استفاده کنید.

مانده ها را با یک پارچه گرم پاک کنید. باقی مانده شیر پاک کن ممکن است بر روی صورت شما بماند. اگر احساس می کنید هنوز چیزی روی صورت خود دارید، یک پارچه را در آب گرم خیس کنید. صورت خود را به مدت پنج ثانیه با پارچه بپوشانید. مانده را پاک کنید.می توانید سه یا چهار بار این کار را تکرار کنید تا هیچ چیز اضافه ای بر روی صورت شما باقی نمانده باشد.

از تونر معمول خود استفاده کنید. این کار پوست شما را کاملاً تمیز می کند و ممکن است به جلوگیری از آکنه کمک کند. سپس با استفاده از کرم یا لوسیون معمولی صورت، کار خود را برای مرطوب کردن و آبرسانی صورت خود به پایان برسانید.می توانید آرایش مدنظر خود را در این مرحله اعمال کنید.

روش دوم: تعیین زمان استفاده از شیر پاک کن

صبح و عصر از شیر پاک کننده استفاده کنید. شیر پاک کن به اندازه کافی ملایم است و می توانید از آن در صبح و عصر استفاده کنید. می توانید شستشوی روزانه صورت خود را با شیر پاک کن جایگزین کنید. در شب، می توانید از شیر پاک کن برای پاک کردن آرایش های معمولی خود استفاده کنید.این محصول برای پاک کردن آرایش های لایت مناسب است.اگر آرایش سنگین می کنید، از پاک کننده آرایش استفاده کنید، سپس از شیر پاک کن برای پایان دادن به کار از بین بردن آرایش و کثیفی آن استفاده کنید.برای از بین بردن آرایش چشم از آن استفاده کنید. برای پاک کردن آرایش از شیر پاک کن استفاده می شود. برای از بین بردن آرایش چشم خود، یک توپ پنبه ای را با آب گرم مرطوب کنید. شیر پاک کن را به آن بزنید. توپ پنبه را به آرامی از گوشه داخل به خارج بپیچانید.هرگونه اثر باقی مانده را با آب گرم بشویید.

پس از پاک کردن آرایش بخوانید

فراموش نکنید بهتر است یک پاک کننده آرایش خوب تهیه کنید این از آن موادی است که خرج کردن پول بیشتر به نفع سلامت پوستتان خواهد بود مارک هایی معروف تجاری لوازم آرایش به طور معمول پاک کننده های خوبی نیز به بازار عرضه می کنند.

برای پاک کردن آرایش چشم از مواد پاک کننده آرایش که ویژه چشم است استفاده کنید چشمان شما بسیار حساسند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

آرایش صورت شما مانند کرم پودر و روژه لب به راحتی به وسیله پاک کننده ای آرایشی که پایه ی آبی دارند از روی پوستتان پاک می شوند ولی آرایش چشم مانند سرمه و ریمل و خط چشم نیاز به مواد پاک کنند قوی تر دارند این مواد پاک کننده باید پایه ی روغنی داشته باشند تا این مواد آرایشی سمج را از چشمان شما پاک کنند.

برای پاک کردن آرایش چشمتان از حرکات ملایم تر دستتان روی پوست اطراف چشم استفاده کنید چون پوست این نواحی بسیار حساس است و امکان آسیب دیدن و چروک خوردن آن زیاد است.

برای پاک کردن آرایش یک تکیه پنبه یا پد را به مواد پاک کننده آغشته کنید و روی پوست صورت اطراف چشم و گردن خود بکشید در صورتی که با این روش آرایش شما پاک نشد چند نقطه از ماده پاک کننده را در چند جای صورتتان به گدارید سپس بایک گلوله پنبه مرطوب آنرا در تمام صورتتان پخش کنید با این روش حتی مواد آرایشی نفوذ کرده به منافذ پوستتان خارجئ می شوند.

در صورتی که اصلاً آرایش نمی کنید لازم است شما هم درپایان روز صورتتان را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید تا بقایای گردو غبار وآلودگی های هوا از روی سطح پوست شما پاک شود این روش از چرب شدن پوست شما جوش زدن آن جلو گیری می کنند تمیز کردن منظم پوست آنرا براق و سالم می کنند.

پاک کننده هایی را که در آن الکل به کار رفته است خریداری نکنید این پاک کننده ها اگر چه باعث می شوند در سطح پوستتان احساس تازگی کنید ولی در طولانی مدت موجب خشکی پوست شما می شود.

چگونه شیر پاک کن خانگی درست کنیم؟

بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از محصولات خانگی برای پوست استفاده کنند. موادی مانند شیر، محلول شیر و عسل و سفیده تخم مرغ مواد بسیار مهمی برای پاک کردن آلودگیها از روی پوست هستند. شما می توانید این مواد برای پاک کردن آلودگی ها از روی پوست صورت استفاده کنید. روش استفاده از هر کدام به شرح زیر است:

مقداری شیر را با استفاده از پنبه و یا دستمال بر روی صورت بمالید سپس بعد از 5 دقیقه صورت را با آب گرم بشویید.

مقادیر مساوی از شیر و عسل را با یکدیگر مخلوط کنید تا مخلوطی خمیری شکل به دست بیاید. سپس مخلوط را بر روی پوست بمالید و پس از 5 دقیقه پوست را با آب گرم بشویید.سفیده تخم را هم بزنید سپس بر روی پوست صورت بمالید و پس از 5 دقیقه پوست را با آب گرم بشویید.

326077