مشکل آبرسانی به ۷۰۲ روستای خوزستان در مدت یک سال برطرف می‌شود

استاندار خوزستان گفت: مشکل آبرسانی به ۷۰۲ روستای خوزستان تا یکسال آینده به طور کامل برطرف می‌شود.

تصویر مشکل آبرسانی به ۷۰۲ روستای خوزستان در مدت یک سال برطرف می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های آبرسانی به ۲ منطقه دهستان جهاد در حمیدیه و روستای جفیر از شهرستان هویزه ، که فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) وی را همراهی می ‌کرد بیان کرد: بنابر هدف گذاری انجام شده مشکل آبرسانی ۷۰۲ روستا در استان با اعتبارات ملی، استانی، قرارگاه های محرومیت زدایی سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان در مدت حداکثر یکسال برطرف می‌شود.

وی گفت: هم اکنون برخی از روستاهای خوزستان به صورت جدی دچار تنش آبی هستند و مشکلات تعدادی از این روستاها ناشی از عواملی چون نقص فنی پمپ و تاسیسات آبرسانی است.

وی افزود: برای رفع این مشکلات تعداد زیادی تانکر به صورت ضربتی پیش بینی شده و بخش مهمی از آن توسط سپاه و دیگر نهادها تامین شده تا آبرسانی سیار انجام شود و فرصت پیدا کنیم حداکثر یک تا ۲ ماه آینده مشکلات جزیی تاسیسات آبرسانی را حل کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: دستگاه‌های دولتی و شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز در تلاش هستند تا اقدامات مورد نیاز برای روستاهای دارای مشکل آب شرب انجام شود و تلاش می شود مصوباتی که برای استان به تصویب رسیده اجرایی شود.

وی گفت: تا ۲ هفته آینده ۹ کیلومتر خطوط انتقال آب به ۲ روستا از شهرستان‌های حمیدیه و هویزه با جمعیت ۱۲۰ خانوار انجام می‌شود.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان نیز گفت: در این گرمای خوزستان برخی روستاهای استان با تنش آبی روبه رو هستند و با توجه به خشکسالی که استان با آن درگیر است باید هر چه زودتر مشکل تنش آبی را در این روستاها برطرف کرد.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوار پور افزود: تا پایان عملیات آبرسانی به روستاهای در دست اقدام، آبرسانی به این مناطق با تانکر انجام خواهد شد.

برخی از روستاها و مناطق حاشیه‌ای خوزستان به دلیل خشکسالی و کمی بارش ، با مشکل کم آبی و یا بی آبی روبه‌رو هستند.

پیش از این بسیج سازندگی سپاه خوزستان آبرسانی به مناطقی از شهرستان هویزه و چند شهر و روستای دیگر استان را با تانکر آغاز کرد و این خدمت رسانی تا برقراری آب پایدار در این مناطق ادامه دارد.

325767