پرسون گزارش می‌دهد؛

حواشی رونمایی از لباس رسمی ورزشکاران المپیکی ایران / از تجربه های گذشته عبرت نمی گیرید؟

روز شنبه در مراسم بدرقه گروه اول ورزشکاران از لباس رسمی المپیک نیز رونمایی شد که باعث طرح انتقادات بسیار شده است. 
تصویر حواشی رونمایی از لباس رسمی ورزشکاران المپیکی ایران / از تجربه های گذشته عبرت نمی گیرید؟

به گزارش سایت خبری پرسون، بازی‌های المپیک تابستانی 2020 با یک سال تأخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، مرداد ماه در توکیو ژاپن برگزار می‌شود.

روز شنبه، 26 تیر مراسم بدرقه گروه اول اعزامی به المپیک توکیو انجام شد که ورزشکاران با لباس رسمی حضور داشتند و برای اولین بار تصاویر لباس ورزشکاران المپیکی نیز رونمایی شد و با انتقادات و واکنش‌هایی همراه شد. لباس مردان کت و شلوار سرمه‌ای و لباس زنان مانتو و مقنعه فیروزه‌ای و شلوار سفید است که طرح پرچم ایران نیز در مقنعه مشاهده می‌شود.

طراح لباس ورزشکاران المپیکی

لباس رسمی کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک 2020 توکیو توسط شرکت «زاگرس پوش» طراحی و دوخته شد و در اختیار اعضای کاروان ورزش ایران قرار گرفته تا در سفر به توکیو و حضور در مراسم رژه بر تن ورزشکاران و اعضای تیم‌های ملی خودنمایی کند.

تجربه المپیک 2016 ریو

در المپیک 2016 ریو، بعد از رونمایی از لباس ورزشکاران، کمیته ملی المپیک با انتقادات گسترده‌ای مواجه و مجبور شد در مدت زمان باقی‌مانده، لباس مجددی طراحی کند. حال به دلیل جلوگیری از چنین اتفاقی و یا شرایط کرونایی مراسم رونمایی جداگانه برگزار نشده و در زمان بدرقه گروه اول اعزامی این طراحی و رنگ‌های به کار رفته، مشاهده شده و باعث تعجب همگان شده است.

بدسلیقگی طراحان منحصر به این دوره نیست

مروری بر لباس‌های رسمی در دوره‌های قبلی برگزاری المپیک نیز چنگی به دل نمی‌زند؛ حداقل اگر لباس مردان بگذریم، لباس زنان یادآور لباس فرم مدارس است. واقعا ظرفیت کشور ما طراحی و تولید چنین لباسی برای ورزشکارانی است که تصاویر آنها به عنوان نماینده ملت ایران در سراسر جهان مخابره می‌شود؟ دلیل این بدسلیقگی‌ها چیست؟ آیا در طراحی لباس ورزشکاران المپیکی نیز به قول برخی کاربران فضای مجازی، رانت تأثیرگذار است؟

325104