کاروان ایران در بازیهای آسیایی چند نفر است؟

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: تنها رشته‌ای که بر خلاف شاخص های مدال آوری در بازی‌های آسیایی حاضر می شود تیم فوتبال امید است.
تصویر کاروان ایران در بازیهای آسیایی چند نفر است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، سید مناف هاشمی در حاشیه دیدار فینال تنیس فیوچرز در باشگاه انقلاب، درباره انتطار فدراسیون تنیس برای افزایش سهمیه این رشته در بازی های آسیایی گفت: خوشحالم توفیق داشتم این مسابقات را از نزدیک شاهد بودم. هماهنگی برای حضور ۲۲ کشور در این مسابقات کار پرزحمتی بود و باید از رییس فدراسیون و وزارت ورزش تشکر کنم. درباره نحوه حضور کاروان ستاد بازی‌های آسیایی تصمیم گیری می‌کند و این دوستان هم در کمیته المپیک و هم وزارت ورزش نقش دارند.

وی افزود: شاخصه‌هایی در این باره تعریف شده و نمی‌شود آنچه دلمان خواست را انجام دهیم. ملاک اصلی بحث مدال‌آوری است و برای خانم‌ها نیز رتبه‌های چهارم تا ششم ملاک است. جلسات زیادی در این باره برگزار شده و در نهایت به این نقطه رسیدند که برای تنیس یک سهمیه برای بازی‌های آسیایی در نظر گرفته شود تا شرایط این رشته آسیب نبیند. این انتظار برای رشته های دیگر نیز وجود دارد و این سهمیه تشویقی برای تنیس بود که در این چند سال رشد خوبی داشته است. البته این موضوع هم طبق نظر وزیر ورزش و کمیته المپیک و ستاد بازی ها بوده است.

وی درباره تعداد رشته های ورزشی ایران در بازی های آسیایی خاطرنشان کرد: ۳۷ رشته بر اساس آخرین جمع بندی ها بوده است. دو جلسه هم با وزیر و تیمشان و مرکز سنجش گذاشتیم‌ و در حال حاضر ۳۱ رشته قطعی شده و اسامی نهایی شده‌اند. فکر می‌کنیم تعداد ورزشکاران ما نیز بین ۳۳۰ تا ۳۴۰ نفر باشد که با کادر سرپرستی، مربیان، رسانه‌ها و... جمعا حدود ۵۲۰ تا ۵۳۰ نفر جمعیت کاروان ورزشی ایران خواهد بود.

قول داده‌اند فوتبال در بازی‌های آسیایی جایگاه بیاورد

دبیرکل کمیته ملی المپیک، درباره شرایط تیم امید فوتبال ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی نیز گفت: تیم المپیک فوتبال ما با شاخص ها خیلی منطبق نبود و خیلی در این چارچوب نمی‌گنجید اما با توجه به محبوبیت و فضای این رشته در این رقابت ها حاضر می شود. ضمن اینکه رییس فدراسیون فوتبال، قلعه نویی و عنایتی قول دادند بعد از ۲۵ سال تیم دارای جایگاه باشد و در آینده هم کسب سهمیه کند. البته کارشان را دیر شروع کردند و انتطار این بودکه از ۶ ماه قبل کار آماده سازی آغاز می شد اما امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی را بگیریم.

مناف هاشمی خاطرنشان کرد: ما باید در چارچوب شاخص‌ها در بحث مدال‌آوری تصمیم بگیریم و در بخش بانوان نیز با لحاظ کردن برابری جنسیتی تصمیم گیری کردیم. البته مقام عالی وزارت می‌توانند درباره برخی رشته‌ها تصمیم خاص بگیرند که تا اینجا سعی شده از شاخص‌ها عدول نشود و به غیر از فوتبال درباره سایر رشته‌ها این کار انجام شد.

وی درباره اینکه آیا لباس کاروان در این بازی‌ها نهایی شده یا خیر، گفت: لباس و تی‌شرت نهایی شده و همه در قالب کمیته المپیک جلو رفته است و در حال تهیه به صورت انبوه لباس هستیم. کت و شلوار مراسم رژه نیز نهایی شده است. همچنین سعی شده بهترین اسکان را برای ورزشکاران در نظر بگیریم و الان نیز لیست را لحظه به لحظه تطبیق می دهیم‌. از این به بعد نیز باید در اردوها حاضر شویم. روی قول روسای فدراسیون‌هایی که انتطار بالایی از آن ها است نیز حساب کرده‌ایم.

وی در پایان درباره تکلیف حضور رشته های دراگون بوت و اسکیت در بازی های آسیایی گفت: دراگون بوت در لیست نبوده و اسکیت هم در لیست بود و باید نیم نگاهی به آن بیندازیم.

منبع: ایسنا

489097