ثبت نام ۶۶ درصد دانش آموزان پایه اول در مدارس سیستان و بلوچستان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان :گفت: از ۹۵ هزار و ۳۳۹ نفر موالید استان که امسال باید وارد مدرسه شوند تا کنون ۶۳ هزار و ۱۹۵ نفر معادل ۶۶ درصد موفق به ثبت نام در مدارس سیستان و بلوچستان شده اند.
تصویر ثبت نام ۶۶ درصد دانش آموزان پایه اول در مدارس سیستان و بلوچستان

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، زهرا برهان زهی در جلسه شورای معاونین اداره کل که در سالن اجتماعات خانه معلم زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: از شروع زمان ثبت نام مدارس تاکنون ۱۳۲ هزار و ۷۹۹ دانش آموز در سه پایه ورودی اول، هفتم و دهم ثبت نام کرده اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی در استان پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰، ۸۶۹ هزار ثبت نام در چهار پایه پیش دبستانی، اول، هفتم و دهم داشته باشیم که تا کنون ثبت نام بیش از ۳۰ درصد جمعیت هدف انجام شده است.

وی از اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی در تابستان جاری خبر داد و گفت: این طرح برای دانش آموزان دارای سطوح عملکرد تحصیلی نیاز به آموزش و تلاش بیشتر و قابل قبول و با هدف مداخله آموزشی و جبران یادگیری دانش آموزان دارای افت تحصیلی انجام می شود.

برهان زهی به اهمیت اجرای طرح سنجش نوآموزان اشاره کرد و گفت: فلسفه وجودی دستگاه تعلیم و تربیت تبدیل منابع انسانی به سرمایه‌های انسانی است که باید تلاش شود تا این طرح با پوشش صددرصدی همراه با مداخلات بهنگام اجرایی شود.

وی بر فراهم کردن شرایط مناسب برای دانش آموزان با نیازهای ویژه تأکید کرد و گفت: نگاه به این دانش آموزان باید دارایی محور باشد اما این در حالی است که اکنون نگاه به این دانش آموزان نقص محور است.

منبع:ایسنا

325051