در دادگاه سلطنتی انگلستان؛

اتهام یک جوان 28 ساله به جرم کمک مالی به داعش از طریق بیت کوین

هشام چوداری، از بیت کوین برای انتقال وجوه به این گروه تروریستی استفاده کرده است.
تصویر اتهام یک جوان 28 ساله به جرم کمک مالی به داعش از طریق بیت کوین

به گزارش سایت خبری پرسون، همانطور که می دانید، معاملات بیت کوین و آلتکوین ها معمولاً ناشناس و غیرقابل ردیابی هستند. به همین جهت، انجام معاملات مشکوک با ارزهای رمزنگاری شده به طور کلی آسان تر است. ولی ظاهراً این حقیقت درباره هشام چوداری، از لایسترشایر انگلستان صدق نکرده است. گزارش شده است که این جوان 28 ساله با استفاده از بیت کوین بودجه مورد نیاز حامیان داعش را تأمین کرده است. هیئت منصفه دادگاهی در انگلستان او را به جرم حمایت از تروریست مقصر شناخته و اکنون به زندان محکوم شده است.

سازمان تروریستی و تبلیغات آنلاین

به گزارش بی بی سی نیوز، هشام چوداری، از بیت کوین برای انتقال وجوه به این گروه تروریستی استفاده کرده است. وی همچنین به تبلیغات آنلاین برای جهاد مسلحانه و حمایت از آشوبگران دولت اسلامی پرداخته است. در نتیجه این اقدامات غیرقانونی، دادگاه سلطنتی در بیرمنگام وی را مقصر شناخته است.

در طول تحقیقات، مشخص شد که این مرد 28 ساله با جمع آوری هزاران پوند، آنها را به بیت کوین تبدیل کرده تا برای آزادی طرفداران داعش از اردوگاه های بازداشت سوریه به قاچاقچیان پرداخت کند.

چوداری ضمن مخالفت با این اتهامات می گوید که این ادعاها درست نیستند. او مدعی شده است که همه اقدامات وی با اهداف بشردوستانه انجام شده اند. ولی یک دادستان با نشان دادن یک فیلم که او را در حال جهاد نشان می دهد، ادعاهای بشردوستانه او را نقض کرد.

چوداری در سال 2019 در حالی دستگیر شد که پلیس سوابقی از تبلیغات داعش را در منزل او پیدا کرد. با وجود اطلاعاتی که علیه او وجود داشت، دادگاه وی را در هفت مورد مختلف از جمله 4 مورد اشتراک در نشریات تروریستی، عضویت در داعش، و حمایت از تروریسم مجرم شناخت. این حکم در 3 سپتامبر 2021 اجرا می شود.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع: bitcoinist

324868