مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در گفت‌وگو با پرسون:

کتابخانه سیار به طارم و ابهر می آید/ مردم با شیوع کرونا کتابخوان‌تر شدند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: دو کتابخانه سیار به زودی برای شهرستان طارم و ابهر راه‌اندازی خواهد شد.

تصویر کتابخانه سیار به طارم و ابهر می آید/ مردم با شیوع کرونا کتابخوان‌تر شدند

امیر علی نیک بخش در گفت‌ وگو با رسانه سایت خبری پرسون از زنجان، با بیان اینکه در حال حاضر ۳ کتابخانه سیار در استان زنجان مستقر هستند، اظهار کرد: این کتابخانه‌های سیار برای شهرستان‌های خدابنده، زامیرعلی نیک‌بنجان و ماهنشان مشغول به ارائه خدمت هستند.

وی با اشاره به اینکه دو کتابخانه سیار دیگر نیز برای شهرستان‌های طارم و ابهر اضافه خواهد شد، افزود: این موضوع با مساعدت بانک ملت میسر شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در خصوص مخاطبان کتابخانه‌های سیار عنوان کرد: حدود ۶۰ درصد مخاطبان کتابخانه‌های سیار کودکان، نوجوانان و جوانان هستند.

نیک‌‌بخش به تعداد جلدهای کتاب در کتابخانه‌های سیار اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد جلد‌های کتاب در کتابخانه‌های سیار از یک هزار جلد تا ۵۰۰۰ جلد متغیر هستند، چراکه کتب کتابخانه‌های سیار تنها به کتاب‌های داخل کابین خلاصه نمی‌شود بلکه هر کتابخانه سیار یک آشیانه در کتابخانه ثابت نیز دارد.

وی پیرامون عناوین کتاب‌ها موجود در کتابخانه‌های سیار تاکید کرد: عناوین مختلفی از جمله تاریخی، رمان، کودک و نوجوان، دینی، دفاع مقدس، علمی و ادبیات در میان کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های سیار وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد به دنبال شیوع بیماری منحوس کرونا میزان مطالعه مردم افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: میزان مطالعه مردم به شکل غیرمکتوب، مجازی و به صورت کتب پی دی اف افزایش یافته است.
فاطمه شمشیرگر _استان زنجان

324162