شکاف میان دستمزد و هزینه‌های زندگی کارگران باید از بین برود

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: شکاف میان دستمزد کارگر و هزینه‌های آن‌ها سال‌های زیادی است که باقی مانده و این فاصله باید در نقطه‌ای حل شود و از بین برود.
تصویر شکاف میان دستمزد و هزینه‌های زندگی کارگران باید از بین برود

به گزارش سایت خبری پرسون، هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، درباره قدرت پس‌انداز کارگران گفت: متاسفانه با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، دستمزد کارگران از نرخ تورم بسیار عقب‌تر است و آنها قدرت پس‌انداز ندارند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران بیان کرد: خط فقر یا خط زندگی در آخرین جلسه انجمن‌های صنفی کارگران به طور حداقلی در حدود ۱۰ میلیون تومان برآورد شد.

ابوی با اشاره به افزایش نرخ تورم ادامه داد:از ابتدای سال تا به حال چیزی در حدود ۴۰ درصد تورم داشته‌ایم و الان واقعیت امر این است که کارگران با حقوق چهار میلیون تومانی واقعا نمی‌توانند زندگی کنند.

او با بیان اینکه شکاف میان دستمزد کارگر و هزینه‌های آن‌ها سال‌های زیادی است که باقی مانده، تصریح کرد: خلا و شکاف زیادی که بین دستمزد و هزینه‌ها وجود دارد باید از بین برود تا مشکلات کارگران حل شود.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران افزود: با همسان‌سازی حقوق کارگران بازنشسته مقداری به این جریان کمک و وضعیت از قبل بهتر شد برای کارگران نیز باید کاری به این گونه انجام شود، چون تفاوتی که بین دستمزد کارگران و هزینه‌های زندگی وجود دارد روز به روز در حال بیشتر شدن است و همین امر وضع را بدتر می‌کند.

ابوی تصریح کرد: در نظر بگیرید گزینه‌ای که در سال جدید درباره آن صحبت شد بیشترین افزایش دستمزد برای کارگران بود با این حال دیدیم که در فروردین و اردیبهشت ماه با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها دیگر اثری از بالا رفتن دستمزد‌ها نبود.

او با اشاره به افزایش قیمت‌ها در کالا‌های اساسی گفت: به طور مثال در حوزه کالا‌های مصرفی خانوار مانند حبوبات، برنج، شکر و روغن که بخشی از آن در انحصار دولت بوده و دولت در قیمت‌گذاری آنها نقش دارد، ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و با این وضعیت نه تنها خلا‌ها پر نشده بلکه به خانه اولمان بازگشته‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

323360