تندگویان مطرح کرد؛

کاهش جمعیت یعنی کاهش ازدواج/ به ازای هر ۱۲۲ مرد متقاضی ازدواج تنها ۱۰۰ خانم آماده ازدواج وجود دارد

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت جوانان گفت:به صورت میانگین از هر ۱۲۲ مرد متقاضی ازدواج در کل کشور ۱۰۰ خانم آماده ازدواج داریم.

تصویر کاهش جمعیت یعنی کاهش ازدواج/ به ازای هر ۱۲۲ مرد متقاضی ازدواج تنها ۱۰۰ خانم آماده ازدواج وجود دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری خود اظهار کرد: زمانی که آمار کلی جمعیت رو به کاهش است نشان می‌دهد که آمار کسانی که به سن ازدواج رسیده اند و یا قصد ازدواج دارند کاهش پیدا کرده است.

محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری خود اظهار کرد:زمانی که آمار کلی جمعیت رو به کاهش است نشان می‌دهد که آمار کسانی که به سن ازدواج رسیده اند و یا قصد ازدواج دارند کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: طبق آخرین پایشی که در مورد ازدواج جوانان انجام شده و تا پایان مرداد ماه نتایج آن منتشر می شود، یکی از مشکلاتی که کشور درگیر آن است و توجهی هم با آن نشده است بحث جنسیت است. تقریبا به صورت میانگین از هر 122 مرد متقاضی ازدواج در کل کشور 100 خانم آماده ازدواج داریم که این آمار قابل توجه است و همین موضوع تاثیر بدی را روی آمار ازدواج می گذارد و موضوع فرزندآوری و کاهش فرزندان دختر هشدار دهنده است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت:در بحث ازدواج موضوعات اقتصادی از جمله اشتغال و مسکن را داریم و موضوع دیگر مسائل فرهنگی و مدل نگرش نسل جدید است. حوزه مسائل فرهنگی و آموزشی جزو وظایف ما است، اما در مسائل اقتصادی ما در قالب ستاد سامان هی امور جوانان و ستاد‌های استان‌ها این موضوعات را از طریق مقولات خود به دستگاه ابلاغ می‌کنیم و در صورت عدم عملکرد مناسب، گزارش آن را به نهاد‌های بالا دستی می‌دهیم.

وی افزود: مجموع عملکرد چند سال گذشته و از سال ۱۳۹۶ به بعد نشان می‌دهد که در بحث تسهیلات ازدواج هدفمند عمل شده است و شبکه بانکی به خوبی وارد عمل شد و از سال ۹۶ به بعد میزان وام ازدواج ۱۰ برابر شده است و امسال نیز مشکلی در صف دریافت وام طولانی مدت نداشتیم.

وی گفت: سال گذشته و پس از ۱۷ سال شیب نزولی ازدواج، شاهد افزایش ۵ درصدی ازدواج در کشور بودیم و این نشان دهنده همکاری نهاد‌ها با هم بوده و ناشی از فرهنگ سازی‌ها و ترویج بحث ساده سازی ازدواج بوده است.

وی ادامه داد: یکی از واقعیت‌ها این است که کرونا منجر به حذف بعضی از تشریفات دست و پاگیر در ازدواج و کاهش هزینه‌ها شد و در نتیجه شاهد افزایش ازدواج بودیم. امیدوارم جوانان بحث فرزندآوری را نیز به تأخیر نیندازند، زیرا یکی از بحث‌های جدی ما کاهش جمعیت است و ما در یک شیب خطرناکی در حوزه جمعیت قرار گرفته‌ایم.

وی در پایان گفت: یکی از دغدغه‌های همیشگی بنده بحث مهاجرت و نگرانی از افزایش آن است و اگر آمار دختران ما در حوزه مهاجرت افزایش یابد شاهد نتایج بدی در امر ازدواج، فرزندآوری و جمعیت خواهیم بود.

322624