ازسرگیری تزریق واکسن کرونا در مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که همزمان با تامین سراسری واکسن کرونا و تحویل ۳۱ هزار دوز واکسن به استان ، تزریق واکسن در مازندران از سر گرفته شده است.
تصویر ازسرگیری تزریق واکسن کرونا در مازندران

به گزارش سایت خبری پرسون از مازندران، قاسم اویس روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: روز گذشته ۳۱ هزار دوز واکسن کرونا به استان مازندران ارسال و امروز در شهرستان ها توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در این مرحله افراد بالای ۶۸ سال واکسینه خواهند شد، گفت: به این گروه سنی فراخوان از سوی پزشکان خانواده داده شد تا از روز دوشنبه هفته جاری برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: همچنین افراد گروه سنی ۷۰ سال به بالا و برخی از جانبازان و افراد دارای بیماری خاص که از واکسیناسیون جا مانده اند نیز امروز واکسینه خواهند شد.

اویس تاکید کرد: افراد برای تعیین تکلیف تزریق واکسن نیازی به مراجعه حضوری ندارند و افراد مشمول این دوره از واکسیناسیون طبق نوبت منتظر تماس تلفنی و یا ارسال پیامک باشند.

واکسیناسیون ۱۰ درصدی جمعیت مازندران

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این که تاکنون ۳۰۰ هزار دوز واکسن در مازندران تزریق شده است، گفت : از این تعداد ۲۰۰ هزار دوز برای واکسیناسیون نوبت اول و ۱۰۰ هزار دوز برای مرحله دوم بوده است.

وی جمعیت بالای ۱۸ سال مازندران را ۲ میلیون و ۵۰ هزار نفر برآورد کرد و افزود : تاکنون ۲۰۰ هزار نفر در استان به صورت کامل واکسینه شدند که حدود ۱۰ درصد از جمعیت استان را شامل می شود.

طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، آمار بیماران بستری در بیمارستان های زیر پوشش این دو دانشگاه در حال حاضر یک هزار و ۴۷ نفر می باشد که در طول ۱۰ وز رشد ۲.۵ برابری داشته است.

همچنین هم اکنون شهرستان های آمل، محمودآباد، قائمشهر، چالوس، نور، نوشهر، ساری، بابل، سوادکوه، رامسر، فریدونکنار، جویبار و بهشهر در وضعیت قرمز قرار دارند و ۹ شهرستان دیگر به رنگ نارنجی در آمدند.

منبع: ایرنا

323007