رفع تصرف از ۳۰ هزار مترمربع از اراضی جنگلی نوشهر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر از آزادسازی ۳۰ هزار مترمربع از عرصه‌های طبیعی و جنگلی منطقه چلندر این شهرستان نوشهر با اجرای حکم قضایی خبر داد.
تصویر رفع تصرف از ۳۰ هزار مترمربع از اراضی جنگلی نوشهر

به گزارش سایت خبری پرسون از مازندران، عبدالرضا سنگاری گفت: امروز ۱۳ حکم قضایی با حضور دادستان نوشهر، نیروهای یگان حفاظت شهرستان های چالوس ، عباس آباد و نوشهر رویان و با همکاری نیروهای انتظامی شهرستان های نوشهر، چالوس و نور اجرا شد.

وی ادامه داد: در جریان اجرای این حکم ۱۳ سرای دامداری غیر مجاز و آلاچیق چوبی در منطقه چلندر بخش مرکزی نوشهر تخریب شد و در این راستا ۳۰ هزار مترمربع از عرصه های منابع طبیعی منطقه آزادسازی شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر بر ضرورت برخورد قاطع با متخلفان و متصرفان اراضی منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: یگان حفاظت با اجرای گشت و مراقبت مستمر از عرصه‌های منابع طبیعی و با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با افراد سودجو و متجاوز به عرصه های ملی مقابله خواهد کرد و در این زمینه نیز هیچ گونه اغماضی صورت نخواهد گرفت.

وی مهمترین راه پیشگیری از تصرف اراضی ملی و ساحلی را تهیه نقشه کاداستر دانست و و اظهار داشت: در حال حاضر برای تمامی اراضی ملی و ساحلی زیر پوشش این اداره کل نقشه حدنگاری( کاداستر) تهیه شده است.

سنگاری خاطر نشان کرد: در این راستا ۵۳۴ هزار و ۳۲۸ هکتار اراضی ملی حد نگاری انجام گرفته که از این میزان ۱۱۰ فقره سند ترک برگ با مساحت ۳۳۰ هزار و ۷۷۶ هکتار صادر و مابقی اراضی ملی نیز در ادارات ثبت شهرستان در مرحله صدور اسناد تک برگ می باشد

وی ادامه داد: حدنگاری ساحلی به طول ۱۳۷ کیلومتر و با مساحت ۸۲۲ هکتار انجام شد و برای ۳۱۰ هکتار نیز اسناد تک برگ صادر و مابقی در ادارات ثبت شهرستان در مرحله صدور اسناد تک برگ قرار دارد.

سنگاری از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف ،تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی می توانند مراتب را با شماره تلفن ۱۳۹ و یا ۱۵۰۴ به اداره منابع طبیعی و یا به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

مازندران دارای ۲ حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری مرکز این استان و دیگری نیز در نوشهر غرب مازندران است.

حوزهٔ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد.

شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر هستند.

منبع:مازندران

323948