خوش‌ نشینی در ییلاقات علت وضعیت قرمز کرونایی سوادکوه مازندران

فرماندار سوادکوه با اعلام اینکه امسال به دلیل قطعی‌های مکرر برق از ابتدا تا پایان هفته شاهد حضور خیل عظیم افراد در مناطق ییلاقی هستیم و همین خوش نشینی در ییلاقات علت وضعیت قرمز کرونایی این شهرستان کوچک است.
تصویر خوش‌ نشینی در ییلاقات علت وضعیت قرمز کرونایی سوادکوه مازندران

به گزارش سایت خبری پرسون از مازندران، عین الله طالبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه از ۲ روز پیش وضعیت کرونایی شهرستان سوادکوه قرمز شد، افزود : عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و ازدحام در ییلاقات سبب شده است تا شاهد افزایش آمار مراجعه بیماران سرپایی و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان شهداء شهر زیراب باشیم.

وی با اظهار این که در گذشته تنها در روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد حضور افراد در مناطق ییلاقی بودیم، گفت: اما امسال و بویژه در ماه تیر از ابتدا تا پایان هفته شاهد خیل عظیم افراد در مناطق ییلاقی هستیم بنابراین از دهیاری ها و بخشداری ها خواسته ایم تا با اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی و پیامک از حضور افراد غیربومی به روستاها جلوگیری کنند.

فرماندار سوادکوه توضیح داد : اصولا بومیان روستایی کمتر اهل تردد به شهر هستند و اگر خوش نشینان به روستاها نروند محیط پاک می ماند و به همین دلیل هم کمتر نیاز به رعایت پروتکل ها دارند ولی با توجه به وضعیت موجود از دهیاران خواسته ایم تا از روستائیان هم بخواهند تا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اظهار این که بخشی از خوش نشیان مناطق ییلاقی از سایر نقاط کشور و یا مسافر هستند ، گفت : از دو روز پیش ایستگاه بازرسی در میدان شهید سلیمانی با همکاری نیروی انتظامی برپا شده است تا از ورود خودروهای با پلاک غیربومی به این شهرستان جلوگیری کنند و همچنین مناطق گردشگری به روی مسافران و گردشگران بسته شده است.

طالبی همچنین از بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی در مناطق شهری و بویژه توسط اصناف انتقاد کرد و هشدار داد : بازرسان اداره کار در حال بازدید و سرکشی از ادارات هستند تا به افرادی که از ماسک استفاده نمی کنند، تذکرات لازم را ارائه دهند.

وی افزود : همچنین به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اداره کار و صنعت را مجاب کردیم تا از شرکت ها و بخش های خصوصی بازدید به عمل آورند. این تیم بازرسی با محوریت اداره کار فعال شده است تا با بازدید از این شرکت ها ، افرادی را که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند ، شناسایی کنند و تذکر دهند.

طالبی در پایان با اشاره به اینکه در وضعیت قرمز کرونایی مشاغل سطح یک تنها حق فعالیت دارند و مشاغل های سطح ۲ و ۳ و ۴ نیز باید نسبت به بستن مغازه های خود اقدام کنند، گفت : متاسفانه در روز گذشته شاهد باز بودن برخی از اصناف در سطح این شهرستان بوده ایم ، بنا بر این از اداره صمت و اصناف خواسته ایم تا نسبت به پلمب واحدهایی که همکاری نمی کنند، اقدام کنند.

منبع:ایرنا

322598