رانش زمین و سیلاب در سوادکوه خسارت در پی داشت

فرماندار سوادکوه با اظهار این که محورهای اصلی و فرعی این شهرستان که به دلیل بالا آمدن آب مسدود شده بود هم اکنون باز است ، گفت : بالا آمدن آب رودخانه و رانش زمین بیشترین خسارت را به بخش کشاورزی وارد کرده است.
تصویر رانش زمین و سیلاب در سوادکوه خسارت در پی داشت

به گزارش سایت خبری پرسون از مازندران، عین الله طالبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : بالا آمدن آب رودخانه در پی بارش شدید باران در ارتفاعات طی شب و روز گذشته باعث مسدود شدن مقطعی برخی از محورهای این شهرستان شده بود.

وی توضیح داد : روز گذشته بالا آمدن آب روخانه تلار در محور خطیرکوه منجر به رانشی شدن دو نقطه از محور اصلی و مسدود شدن مقطعی شده بود که بلافاصله با تلاش عوامل راهداری بازگشائی شد.

طالبی گفت : در محور شش رودبار هم به دلیل بالا آمدن آب رودخانه به صورت برش عرضی جاده مسدود شده بود که با تلاش عوامل راهداری و امکانات البرز مرکزی تمام مسیرهای اصلی و فرعی این شهرستان که به صورت مقطعی مسدود شده بود، هم اکنون بازگشائی شده است.

فرماندار سوادکوه با بیان اینکه به دلیل بالا آمدن آب رودخانه و نزدیک بودن زمین های کشاورزی در جوار رودخانه تلار ، بیشترین خسارت به این بخش وارد شده است، افزود : از طرف مردم خسارت زمین های کشاورزی به ما اعلام شده است ، بنا بر این جهاد کشاورزی را مکلف کرده ایم تا برای برآورد خسارت در مناطق آسیب دیده حاضر شوند و میزان خسارت را هر چه سریع تر اعلام کنند.

وی با اعلام این که از بخشداری ها هم خواسته شده تا با بازدیدهای میدانی خسارت به بخش مسکن را برآورد کنند ، گفت: از راهداری هم خواسته شده تا خسارت به بخش راه را تا امروز ظهر برآورد و اعلام کنند.

منبع:مازندران

324493