آیا رمزارز راه حلی برای نابرابری مالی است؟

رمزارز در سال 2009 به ثمر نشست و اکنون به جریانی اصلی تبدیل شده است و به سرعت به یک ارز قابل تبدیل بدل می شود که می تواند توسط هر کسی که دارای اتصال به اینترنت است بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی و مالی خود استفاده کند.
تصویر آیا رمزارز راه حلی برای نابرابری مالی است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، کارشناسان پیش بینی می کنند که رمزارزها به زودی از فیات به عنوان واسطه ترجیحی صرافی، احتمالاً در اوایل سال 2030 ، پیشی خواهد گرفت. این برای کسانی که در حال حاضر مشکلات مالی دارند، به چه معناست؟ آیا رمزارزها توانایی حل این نوع مشکلات را دارند؟

برای درک اینکه رمزارزها مانند بیت کوین چگونه ممکن است بر افراد فقیر تأثیر بگذارد، مهم است که ابتدا برخی از دلایل بحران نابرابری درآمد فعلی را بررسی کنیم.

نابرابری درآمد در آمریکا

نابرابری درآمد در آمریکا به این معنی است که 33.98 میلیون نفر، یا بیش از 10٪ ، زیر خط فقر زندگی می کنند. و به دلیل پاندمی کووید 19 در سراسر جهان، این تعداد ممکن است رشد کند تا زمانی که کاملا از بحران خارج شویم.

دلایل این نابرابری ها می تواند با عوامل زیادی مرتبط باشد، اما شایع ترین آنها عبارتند از:

-آموزش: اگرچه ممکن است تحصیل در یک منطقه یا کشور آسان باشد، اما در منطقه دیگر ممکن است بسیار دشوارتر باشد و عواملی مانند نژاد و کلاس نیز می توانند دسترسی به آموزش را تحت تأثیر قرار دهند.

– تراکم ثروت: جایی که اکثر ثروت در بین افراد ثروتمند قبلاً نگهداری و هزینه می شود. اساساً فقط ثروتمندان ثروتمندتر می شوند.

– رشد فناوری: پیشرفت در فناوری می تواند مشاغل خاصی را منسوخ کند. به عنوان مثال، یک سفارش گیرنده در یک انبار.

– جنسیت: شکاف دستمزد جنسیتی یکی از مشهورترین نمونه های نابرابری اقتصادی است، به ویژه در میان زنان مجرد که سعی می کنند زندگی خود را به طور مستقل اداره کنند.

مطمئناً عوامل بیشتری در پشت نابرابری مالی وجود دارد، اما تهیه لیستی از آنها و چرایی کمک آنها خیلی طولانی خواهد شد. کافی است بگوییم، این چهار عامل مهمترین آن ها هستند.

رمزارزها چگونه می تواند کمک کند؟

همه ما این جمله را شنیده ایم که ثروتمندان ثروتمندتر و فقیران فقیرتر می شوند، درست است؟ خوب ، اجازه دهید این اصلاح را انجام دهیم تا بگوییم ثروتمندان ثروتمندتر می شوند و فقرا رمزارز دریافت می کنند.

دلیل اصلی اینکه رمزارز راه حلی برای نابرابری مالی است این است که آنها از دو طریق می توانند به تقویت طبقه متوسط کمک کنند: با ثبات آن و کمک به افراد فقیر برای رسیدن به آن.

ایالات متحده تسلیم کمبود بانکداری مردم می شود. باور کنید یا نکنید، بیش از هفت میلیون نفر در ایالات متحده بدون بانک در نظر گرفته می شوند (این بدان معناست که آنها هیچ حساب بانکی ندارند ، چه به دلایل شخصی و چه به دلیل بانکی).

این افراد مجبور به پرداخت وجه چک خود می شوند که هزینه زیادی دارد. برای پرداخت قبض خود از دستور پول استفاده می کنند که هزینه زیادی دارد. و باید کارت های نقدی اعتباری تهیه کنند. در مجموع، یک خانواده یا فردی که از استفاده از حساب بانکی محروم شده است مجبور می شود سالانه حدود 2400 دلار بپردازد تا فقط بتواند از پول خود استفاده کند. با انجام برخی محاسبات سریع، این امر منجر به حدود 16.8 میلیارد دلار کارمزد معاملات بدون بانک در طول سال می شود.

رمزارزها از این نظر بسیار بهتر از بانک ها هستند. اگرچه ممکن است برای حساب چک یا حساب پس انداز رد شوید. تمام آنچه شما نیاز دارید تلفن و اتصال به اینترنت است. متناوباً، می توانید مقداری از آن را در دستگاه خودپرداز بیت کوین خریداری کنید که برخی از فروشگاه های راحتی یا فروشگاه های مواد غذایی از آن استفاده می کنند.

علاوه بر این، به لطف بانک های متمرکز، خطر کاهش ارزش پول فیات وجود دارد. دولت ها مجاز هستند که ارز را به دلخواه چاپ کنند – هرچقدر که صلاح می دانند یا کمترین میزان را داشته باشند و دولت ها خطر از دست دادن ارزش پول خود را دارند.

با این وجود، برای مثال، با بیت کوین این اتفاق نمی افتد. قوانین موجود در نرم افزار بیت کوین این عدد را برای کمک به افراد آسیب دیده اقتصادی محدود می کند.

چطور؟ خوب، با توجه به اینکه امروزه تعداد بیشتری از افراد در سراسر جهان به یک تلفن هوشمند دسترسی دارند (نزدیک به 50٪ اکنون یک تلفن هوشمند دارند)، رمزارزها با سهولت بیشتری می توانند به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنند. به یاد داشته باشید، تمام آنچه برای خرید و معامله بیت کوین نیاز دارید یک تلفن هوشمند و اتصال به اینترنت است.

توسعه در LIC برای اولین بار در سال 2017 با شرکتی به نام MicroMoney انجام شد که یک برنامه وام برای پول را توسعه داد. هدف آن کمک به مردم در این کشورها برای ایجاد اعتبار با استفاده از بلاکچین بود، بنابراین می توانند به راحتی وارد اقتصاد جهانی شوند.

رمزارزها نیز در آمریکای لاتین گام های خارق العاده ای برداشته است. شما بدون شک درباره السالوادور در مورد استفاده از بیت کوین به عنوان پول قانونی و پول ملی شنیده اید. اما موفقیت آن به همین جا ختم نمی شود. این کشور برای کمک به تأمین زیرساخت های مالی برای رسیدن به مهلت ماه سپتامبر (مهر ماه) خود برای استفاده رسمی بیت کوین به عنوان یک پول ملی با یک شرکت کیف پول دیجیتال همکاری کرده است. و با توجه به اینکه 70٪ از جمعیت السالوادور خالی از سکنه است، افراد ناامن از نظر اقتصادی اکنون فرصت پس انداز و هزینه های آزاد را دارند.

سرانجام، یک میلیونر بیت کوین ناشناس، در سال 2017 ، 5 میلیون دلار به GiveDirectly داد که یک آزمایش اولیه درآمد را در کنیا اجرا می کند. این پول به مردم کمک کرد تا به آب شیرین دسترسی پیدا کنند و از لحاظ اقتصادی شرایط بهتری پیدا کنند.

در نهایت، آنچه رمزارزها انجام می دهد این است که مردم را امیدوار کند: امیدوارم که آنها مجبور نباشند تمام زندگی خود را در فقر زندگی کنند فقط به این دلیل که در یک طبقه اقتصادی اشتباه به دنیا آمده اند و هنوز هم می توانند خود را در اقتصاد جهان ادغام کنند.

پیش بینی آینده هرگز آسان نیست، اما ما در Unbanked معتقدیم که همه لیاقت این را دارند که از فقر بیرون بیایند. ما اعتقاد داریم که ثروت فقط نباید در اختیار ثروتمندان باشد و رمزارز وسیله ای است که ما را به سمت جهانی عادلانه و منصفانه سوق می دهد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع:cryptoslate

311191