یادداشت؛

اولویت با ﻏﺪیر اﺳﺖ ﻧﻪ ﻣﺤﺮﻡ!

یادداشت/روز عید غدیر، روزی است که خدا نعمتش را کامل کرده است، چرا شکر نعمت نکنیم؟ باید دست به دست هم بدهیم تا غدیر را احیا کنیم با پولمان، با وقتمان، با هیئتمان؛ با وسائلمان؛ ﺑﺎ ﻣﻮﺑﺎیل و ﻓﻀﺎی ﻣﺠﺎﺯی و با هر عملی که میتوانیم.
تصویر اولویت با ﻏﺪیر اﺳﺖ ﻧﻪ ﻣﺤﺮﻡ!

سایت خبری پرسون- واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در غدیر خم، امام علی(ع) را جانشین خود معرفی کرد. حاضران در آن واقعه که بزرگان صحابه نیز در میان‌آنها بودند، با امام علی(ع) بیعت کردند.

این معرفی بنا به دستور خدا در آیه تبلیغ بود. این آیه به پیامبر(ص) دستور می‌داد آنچه خداوند بر او نازل کرده، ابلاغ کند و اگر این کار را نکند، رسالتش را انجام نداده است. پس از واقعه غدیر آیه اکمال نازل شد که می‌گفت: «امروز دین شما را کامل نمودم و نعمت خود را بر شما تمام کردم و دین اسلام را برای شما پسندیدم.»

معصومان(ع) به حدیث غدیر استناد کرده‌اند و شاعران بسیاری از دوران امام علی(ع) درباره آن شعر سروده‌اند. از مهم‌ترین آثار درباره این واقعه، کتاب الغدیر از علامه امینی است. پیامبر(ص) و دیگر معصومان این روز را عید خوانده‌اند و مسلمانان، به‌ویژه شیعیان این روز را جشن می‌گیرند.

یکی از اقداماتی که متاسفانه در سالیان اخیر مشاهده می شود این است که به چای اینکه برای غدیر روز شمار بزنیم تا طنین «علیا ولی الله» عالم را بلرزاند از دو، سه ماه ﻗﺒﻞ تمامی شیعیان برای عاشورا و اربعین روز شمار می زنندکه البته این علاقهء به سید الشهدا علیه السلام قابل ستایش است. اما نکته مهم این است که قبل از محرم، مناسبتی داریم که افضل بر تمام مناسبتهای شیعه بوده و در واقع اساس مذهب تشییع بر بزرگداشت این روز یعنی روز ﻏﺪیر استوار است.

قطعا اگر غدیر بزرگ داشته شده بود محرم اتفاق نمی افتادبنابراین امام حسین علیه السلام کشته احیایِ غدیر است پس باید برای غدیر صد هزار برابر عاشورا و فاطمیه توان گذاشت‌ چرا که اگر غدیر فراموش نمی شد عاشورا و فاطمیه ای در کار نبود پس باید با تمام توان برای غدیر کار کنیم.

نباید در حق امیرالمومنین علی علیه السلام و غدیر کم کاری کنیم را که اگر چنین شود جفا کرده ایم! ﺭﻭﺯی کﻪ بسیارﺳﻔﺎﺭﺵ ﺷﺪﻩ شیعیان ﻏﺬا و ولیمه ﺑﺪﻫﻨﺪ عیدغدر است ﻧﻪ ﺩﻫﻪ ﻣﺤﺮﻡ ﺭﻭﺯی کهﺳﻔﺎﺭﺵ ﺷﺪﻩ ﺑﻪ همدیگرﻋیدی بدهید و یکدیگر ﺭا ﺧﻮﺷﺤﺎﻝکنید عیدﻏﺪیر اﺳﺖ ﻧﻪ عید ﻧﻮﺭﻭﺯ

در روایات آمده ﻫﺮ ﻣﻘﺪاﺭ ﭘﻮلی که ﺑﺮای ﻏﺪیر ﺧﺮﺝ 100 ﻫﺰاﺭ ﺑﺮاﺑﺮ اﺭﺯﺵ پیدا میکند اصلا ستون اسلام ﺩﺭ ﺑﺰﺭﮔﺪاﺷﺖ غدیر است، اما متاسفانه برای این ستون و استحکامش کم کاری کردیم. باید از عید قربان تا مباهله جشن غدیریه بگیریم باورکنیم که از هر مناسبتی که داریم غدیر واجب تر و مهمتر است. باید ولایت امیرالمومنین علیه السلام را جار بزنیم و شور به پا کنیم یادمان باشد رزق محرم در غدیر داده میشود، هر کس برای غدیر کم بگذارد، در محرم کمش می گذارند

باید صدای علیا_ولی_الله گوش فلک را کَر کند ﺑﮕﺬاﺭید ﺩﺷﻤﻦ ﺑﺪاﻧﺪ ﺩﺭ ﻫمین ﻭﺿﻊ اﻗﺘﺼﺎﺩی ﻫﻨﻮﺯ ﺑﺮای ﻧﺎﻡ ﻣﻮﻻیماﻥ ﺯﻧﺪﮔی ﻣﺎﻥ ﺭا ﻓﺪا می کنیم.

باید دسته ﻫﺎی ﺷﺎﺩی ﺑﺎ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﮔﺬاﺭی اﺟﺘﻤﺎعی و ﺭﻋﺎیت نکاﺕ ﺑﻬﺪاﺷتی به خیابان ها بیایند و یا. باید ﺩﺭ ﻓﻀﺎی ﻣﺠﺎﺯی ﻏﻮﻏﺎ کرد باید نشان ﺩﻫیم ﺩین ﻣﺎ ﻓﻘﻄ ﺩین ﻋﺰاﺩاﺭی ﻧیست ﺷﻬﺮ ﺭا اﺯ ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﻗﺒﻞ ﺁﺫین ﺑﺒﻨﺪیم ﻓﻀﺎی ﻣﺠﺎﺯی ﺭا با کلیپ، ﺳﺨﻨﺮانی و اﺣﺎﺩیث ﻏﺪیر دگرگون کنیم.

ﺧﻂﺒﻪ ﻏﺪیر ﺭا اﺯ ﻫﻤین اﻻﻥ ﺭﻭﺯاﻧﻪ ﭘﺨﺶ کنیم و کودکان ﺭا به عنوان نسل آینده ﺑﺎ ﺷیوه ﻫﺎیی ﻣﺜﻞ ﻧﻘﺎﺷی, ﺳﺮﻭﺩ و... ﺑﻪ ﻏﺪیر ﻋﻼﻗﻪ ﻣﻨﺪ کنیم، اﻃﻌﺎﻡ ﻏﺪیر را ﻓﺮاﻣﻮﺵ ﻧکنیم و کﻤک ﻣﻮﻣﻨﺎﻧﻪ ﺭا ﺑﺎ ﻧﺎﻡ ﻣﻮﻻ انجام دهیم.

آری روز عید غدیر، روزی است که خدا نعمتش را کامل کرده و ولایت بهترین خلق بعد از رسول خدا را به شیعیان هدیه داده است پس بر همه ما تکلیف است که دست به دست هم بدهیم تا غدیر را احیا کنیم با پولمان، با وقتمان، با هیئتمان؛ با وسائلمان؛ ﺑﺎ ﻣﻮﺑﺎیﻞ و ﻓﻀﺎی ﻣﺠﺎﺯی و با هر عملی که میتوانیم.

از امروز تنها 24 روز برای برپایی بزرگترین جشن شیعه فرصت باقی است تعجیل باید کرد.

نویسنده: امیرعباس حیران

انتهای پیام/

311104