سیگار الکتریکی حساسیت به کرونا ویروس را افزایش می دهد

استفاده از سیگار الکتریکی باعث آسیب جدی به ریه ها می شود. برخی شواهد افزایش خطر ابتلا به کووید۱۹ را در بین کسانی که سیگار الکتریکی دود می کنند، نشان می دهد.
تصویر سیگار الکتریکی حساسیت به کرونا ویروس را افزایش می دهد

به گزارش سایت خبری پرسون، تحقیقات همچنین نشان می‌دهد میزان مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در مردان در مقایسه با زنان بیشتر است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض بخار سیگار الکتریکی، میزان گیرنده کروناویروس را در ریه موش‌های نر افزایش می‌دهد، به ویژه هنگامی که نیکوتین در بخار وجود دارد. این شرایط می‌تواند قدرت آلایندگی ویروس را بیشتر کند.

کروناویروس جدید با استفاده از یک پروتئین مانند سنبله در سطح خود مانند یک کلید، به گیرنده تبدیل کننده آنژیوتانسین ۲ (ACE-۲) موجود در پوشش مجاری تنفسی متصل می‌شود و مسیر خود را به سلول‌های ریه باز می‌کند.

محققان موش‌های ماده یا نر را در یک جعبه متصل به یک سیستم خودکار که مقادیر کنترل شده بخار سیگار الکتریکی را با نیکوتین یا بدون آن، به مدت ۳۰ دقیقه، دو بار در روز و به مدت ۲۱ روز وارد می‌کردند، نگه داشتند.

در مقایسه با موش‌های گروه کنترل که هوای اتاق را تنفس می‌کردند، موش‌هایی که در معرض بخار سیگار الکتریکی قرار داشتند، دارای التهاب در بافت ریه و کاهش عملکرد ریه شأن بودند که خطرات ناشی از سیگار الکتریکی را تأیید می‌کند.

همچنین مشخص شد که وجود نیکوتین در بخار این نوع سیگارها باعث افزایش بیشتر ACE-۲، مخصوصاً در موش‌های نر می‌شود.

310990

مطالب مرتبط