دستیابی به دانش ساخت سامانه تست غیرمخرب سرجوش‌های الکتروفیوژن در تبریز

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی گفت: این شرکت به دانش فنی طراحی و ساخت سامانه تست غیرخرب سرجوش‌های الکتروفیوژن لوله‌های پلی اتیلنی دست یافت.
تصویر دستیابی به دانش ساخت سامانه تست غیرمخرب سرجوش‌های الکتروفیوژن در تبریز

به گزارش سایت خبری پرسون از بخش تخصصی پوش اخبار تبریز، سیدرضا رهنمای توحیدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: دستیابی به این دانش همگام با تکنولوژی روز دنیا، یکی از دستاوردهای مهم این شرکت بوده که از طریق پروژه پژوهشی و با همکاری دانشگاه صنعتی سهند محقق شده است.

وی با اشاره به مزیت های اختراع مذکور در صنعت گاز کشور اظهار کرد: با توجه به استفاده گسترده از لوله های پلی اتیلنی در پروژه های گازرسانی به دلیل استحکام بالا و سهولت، بکارگیری روشی برای ارزیابی کیفیت سرجوش های الکتروفیوژن لوله ها ضروری بود که با ساخت این دستگاه و توسعه و تکمیل آن، امکان آزمایش تمام سرجوش ها در حین اجرای پروژه های گازرسانی از طریق غیر مخرب فراهم شود.

توحیدی افزود: دستگاه مذکور با طبقه بندی بین المللی G۱S ۸۷/۱۳; G۰۱N ۰۴/۲۹ ثبت اختراع شده است و این شرکت با تعریف پروژه جدید در حال توسعه، تکمیل و بهبود عملکرد نمونه اولیه (Proto Type) دستگاه و ایجاد قابلیت های جدید در آن برای تبدیل به یک نمونه صنعتی با قابلیت بکارگیری عملیاتی است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی همچنین گفت: این شرکت از سال ۱۳۹۳ به عنوان قطب پژوهشی "طراحی و ساخت تجهیزات گازرسانی"، در سطح شرکت ملی گاز ایران فعالیت کرده و تاکنون دستاوردهای متعددی در این خصوص داشته است.

توحیدی با اشاره به اهداف پژوهشی شرکت در تولید تجهیزات گاز، اظهار کرد: حمایت از تولید داخل و اقتصاد دانش بنیان، کسب دانش فنی و بومی سازی تجهیزات وارداتی، ایجاد دانش فنی طراحی و ساخت تجهیزات جدید متناسب با نیازهای بومی صنعت گاز کشور و تغییر در طراحی تجهیزات موجود برای بهینه سازی عملکرد از مهم ترین اهداف این شرکت به عنوان قطب پژوهشی است.

منبع:ایرنا

309886