آقای رئیسی؛کاری کنید که مردم در پایان ریاست شما رئیس جمهوری چون شما آرزو کنند

پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ امید و نشاط اجتماعی را در جامعه ایرانی تقویت ساخته و واقع امر آن است که جامعه ایرانی دیر زمانی است که به سبب سوء مدیریت اقتصادی و تجاری دچار رنجش‌های شدید شده است.
تصویر آقای رئیسی؛کاری کنید که مردم در پایان ریاست شما رئیس جمهوری چون شما آرزو کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام امیرمحمود گودرزی در یادداشتی نوشت: پیروزی آیت الله رئیسی در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ امید و نشاط اجتماعی را در جامعه ایرانی تقویت ساخته است. واقع امر این است که جامعه ایرانی دیر زمانی است که به سبب سوء مدیریت اقتصادی و تجاری دچار رنجش های شدید شده است.

چنانچه در کابینه ی رئیس جمهور منتخب که بعد از مدتها یأس و ناامیدی فراگیر در جامعه، حتی یک نفر از نفوذی های جاه طلب و مقام پرست چه، اصولگرا، چه اصلاح طلب، چه بهاریان حضور داشته باشند خسارت جبران ناپذیری میباشد، چون طبق بیانیه گام دوم انقلاب، ایران عزیز، دوران پیشرو باید میدان فعالیت یک مجموعه جوان دانا، مومن و مسلط بر دانسته های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی در درون دولت باشد.

مهم‌ترین عیوب وابستگی اقتصاد به نفت، دولتی بودن بخش‌هایی از اقتصاد که در حیطه ی وظایف دولت نیست ، نگاه به خارج و نه به توان و ظرفیت داخلی، استفاده ی اندک از ظرفیت نیروی انسانی جوان متعهد و متخصص و در یک جمله طی سال‌های گذشته شاهد دولتی بودیم که با پیری ، کسالت، اشرافی گری و عدم مسئولیت پذیری، جلوی پیشرفت جامعه را گرفته و باعث عقب ماندگی گردیده است.

انتخابات ۱۴۰۰ نشان داد:

۱. مسئله اصلی مردم اقتصاد است نه حجاب و دوچرخه‌سواری و استادیوم ...

۲. کلید حل مشکلات در داخل است نه در دست کدخدا

۳. مذاکره ابزاریست که اگر کارا نباشد مجبور به استفاده از آن نیستیم

افزایش قیمت های کالاهای اساسی، بیکاری، کاهش ارزش پول ملی کشور گوشه ای از دردهای بارز اقتصادی امروز کشور و دغدغه اصلی مردم ایران زمین است.

اقتصادی که سید ابراهیم رئیسی تحویل می گیرد اقتصادی با نرخ تورم بالای ۵۰درصد، با رشد اندک و متزلزل، بودجه‌ای نامتوازن و دارای کسری تراز زیاد تنها بخشی از واقعیت و میراث نابسامانی است که رئیس‌جمهور بعدی با آن مواجه می‌شود.

گزینه سخت پیش‌روی رئیس جمهور بعدی، انتخاب بین وعده‌ها و ممکن‌هاست و او و کابینه‌اش در گام نخست با چالش مهمی خواهند داشت؛ طبیعی است که حل این چالش های بزرگ اقتصادی حداقل خواسته های امروز عموم شهروندان ایرانی است.

امروز ثبات در اقتصاد قدم اول است و باید با تثبیت شرایط اقتصادی در گام بعدی زمینه برای جذب سرمایه گذاری در بخش مولد کشور فعال شود.

طبیعی است که حصول این اهداف مهم نیاز به مدیریت استراتژیک و هوشمند انقلابی دارد. مدیریتی که مزین به شاخصه هایی چون تعهد و قاطعیت در اجرا، سرعت عمل و نتیجه گرا باشد.

در این بستر، انتخاب آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهوری جدید با رای اکثریت شرکت کنندگان در انتخابات این روزنه امید و و امیدواری را بعد از سالها در جامعه فراهم ساخته که از وضعیت بلاتکلیف و بی ثبات ساز اقتصادی به سمت رونق تولید حرکت شود.

تجربه تقریبا چند ساله آقای رئیسی در مسند قضایی نشان داد که ظرفیت بالایی در تحرک بخشی به موتور تولید و توسعه در کشور دارد. آقای رئیسی متوجه این واقعیت شد که بخش عمده پرونده های قضایی که باعث اتلاف عمده وقت وانرژی دستگاه قضایی شده است، موضوع تملیک واحدهای تولیدی از سوی بانک ها بود. واحدهای تولیدی به سبب ناتوانی در بازپرداخت بدهی های بانکی، توان ادامه چرخه تولیدشان را به خاطر حقوقی و قضایی شدن واحد تولیدی شان از دست دادند. این موضوع شمولیت بسیار فراوان در کشور داشت. آقای رئیسی با تشخیص درد اصلی مساله در قدم اول مساله تملیک واحدهای تولیدی از سوی بانک ها به شکل مناسبی با امکان باتولید این واحدها و در گام بعدی پرداخت بدهی شان سامان داد. به بیانی دیگر به جای اینکه واحد تولیدی تعطیل و به مزایده فروش گذاشته شود که حاصل آن بیکاری کارگران و فعالان تولیدی است؛ واحد تولیدی با سیاست های مالی تشویقی توان تولید و ثروت آفرینی پیدا کرده و از این محل هم بدهی هایشان را پرداخت کنند و مهم تر از آن افزایش تولید و ثروت داشته باشند.

این مهم از سوی آقای رئیسی در بخش دستگاه قضایی صورت گرفت و امروز با حضور آقای رئیسی در کسوت قوه مجربه طبعا انتظار و خواسته های استراتژیک تری از سوی ایشان می رود. حذف بوروکراسی زائد اداری در کارآفرینی و تولید شرکت ها، تقویت بسته های تشویقی مالی سازمان یافته تر برای کارآفرینان اقتصادی، افزایش زمینه های صادراتی کشور به همسایگان می تواند گره اصلی اقتصادی کشور را در دو بخش اشتغال و بیکاری به درجه بالایی مدیریت کند.

رئیس جمهور منتخب مردم متوجه این واقعیت باشد که اساسی ترین خواسته امروز کشور، اقتصاد و بیکاری و بازگشایی گره های تجاری و اقتصادی است و این موضوع نیازمند حرکت و اقدام استراتژیک در بسترهای خاص خود است. چه بسا کاهش مشارکت در همین انتخابات در نتیجه همین درد و رنج های اقتصادی است که بخشی از مردم ناامید از آینده کشور، در صحنه انتخابات حضور نیافتند.

رئیس جمهور منتخب مردم در اولین کنفرانس مطبوعاتی اش به درستی بر ضرورت شنیده شدن صدای آن بخش اعتراضی جامعه اشاره داشت و اعلام کرد که پیگیر مطالبات همه ایرانیان چه آنهایی که در انتخابات حضور داشتند و چه آنهایی که با صندوق رای قهر کردند؛ خواهد بود. این سخن به واقع نیک و ارزشمند است و نشان از آگاهی بالا و جامع نگری اش به مسائل سیاسی کشور دارد. امید این است که با تلاش های سازنده و عملیاتی و کابینه انقلابی، آقای رئیسی شاهد رشد شتابان اقتصادی در کشور و کاهش فقر و بیکاری در کشور باشیم و این اقدامات به بستری برای تقویت اعتماد اجتماعی در جامعه و زمینه دوباره برای پیوند قوی میان دولت و ملت در ایران باشد.

در آخر به عنوان یک طلبه کوچک از رئیس جمهور منتخب عزیزمان در خواست میکنم که جناب آقای رئیسی، به گونه‌ای کار کنید که بعد از دوران ریاست‌جمهوری‌تان، مردم آرزو کنند رئیس‌جمهور بعدی هم مثل رئیسی باشد. مثل سردار سلیمانی که همه آرزو می‌کنند، کاش همه مسئولین ایرانی مانند حاج قاسم سلیمانی می‌بودند.

309449