از ارز دیجیتال هلیوم چه می دانید؟

ارز دیجیتال helium با نماد HNT، شبکه غیر متمرکز بر پایه بلاک چین است که در جولای سال ۲۰۱۹ بر روی دستگاه‌های اینترنت اشیا (loT)، با هدف فراهم کردن زیرساختی برای اینترنت اشیا در آینده شروع به فعالیت کرد.

تصویر از ارز دیجیتال هلیوم چه می دانید؟

به گزارش سایت خبری پرسون، شبکه اصلی این ارز رمزنگاری شده به تمامی دستگاه‌های وایرلس از پرقدرت‌ترین تا کم قدرت‌ترین آن‌ها اجازه ارتباط گرفتن و ارسال داده‌ها از طریق نودهای خود را می‌دهد.

نودهای این شبکه ترکیبی از Wireless gateway یا همان دروازه‌های بی سیم و دستگاه‌های استخراج بلاک چین هستند که به آن‌ها هات اسپات می‌گویند؛ نحوه کار این شبکه به این صورت است که هر کاربر با اجرای نودها، به عنوان پاداش، توکن اصلی شبکه ارز دیجیتال هلیوم را دریافت می‌کنند.

بنیان‌گذار ارز دیجیتال هلیوم

این ارز دیجیتال با ۳ بنیان گذار اصلی با نام‌های ، امیر حلیم (Amir Haleem)،فانینگ (Shawn Fanning) و سین کری (Sean Carey) فعالیت خود را آغاز کرد و امروزه تیم هلیوم شامل اعضایی است که در زمینه سخت‌افزار، تولید، سیستم‌های توزیع‌شده، تکنولوژی همتا به همتا و بلاکچین تخصص دارند؛ در ادامه به معرفی سه بنیان گذار اصلی این ارز دیجیتال می‌پردازیم:

امیر حلیم (Amir Haleem): سابقه قوی در توسعه بازی

فانینگ (Shawn Fanning): معروفیت فاینینگ به سال ۱۹۹۰، بخاطر توسعه سرویس Napster، که یک سرویس اشتراک گذاری موسیقی و جز اولین سرویس‌های اینترنتی همتا به همتا بود برمی‌گردد.

سین کری (Sean Carey): کری پیش از پیوستن به تیم هلیوم در شرکت Where متعلق به پی پال مشغول فعالیت بود و در سال ۲۰۱۳ شرکت خود را تاسیس کرد.

ویژگی‌های ارز دیجیتال هلیوم

اینترنت اشیا در سال ۲۰۱۳ زیر ساخت‌های اولیه خود را با هدف توسعه و اضافه کردن عدم تمرکز به این شبکه بنا کرد، و از آن به عنوان شبکه مردم نام بردند.در سال ۲۰۱۹ ارز دیجیتال هلیوم که با هدف بهبود ارتباط دستگاه‌های اینترنت اشیا وایرلس فعالیت خود را آغاز کرد، جذابیت زیادی را برای افرادی که دارای دستگاه‌های اینترنت اشیا بودند و یا به فضای اینترنت اشیا علاقه‌مند بودند به همراه داشت.

تیم توسعه هلیوم با ایجاد مشوق‌های مالی قصد معرفی بیش‌تر این شبکه را دارد. برای آغاز فعالیت در این شبکه شرکت کنندگان نیاز به دستگاه‌های هات اسپات که ترکیبی از دستگاه ماینر و ورودی‌های وایرلس هست، دارند؛ که می‌توانند این دستگاه را خریدارید کنند یا خودشان آن را بسازند.

ویژگی‌های حال حاضر این شبکه

در این شبکه هر دستگاه هات اسپات، شبکه رادیویی را تا شعاع خاصی پوشش می‌دهد و همچنین توکن شبکه هلیوم را که نماد آن HNT است را نیز استخراج می‌کند.

شبکه هلیوم با یک الگوریتم اجماع جدید، بر اساس پروتکل HoneyBadger BFT، کار میکند؛ با استفاده از این پروتکل، نودها می‌توانند حتی در زمانی که کیفیت اتصال شبکه متغیر است، به توافق و اجماع دست یابند.

در این شبکه علاوه بر توکن HNT، توکن دیگری با عنوان Data Credit به منظور پرداخت هزینه تراکنش‌های کاربران وجود دارد که قابل مبادله نمی‌باشد و به حساب کاربری خود افراد متصل است.

میزان توکن در چرخه ارز دیجیتال هلیوم

شبکه هلیوم در ابتدای کار به منظور ساخت زیر ساخت‌های شبکه به مالکان نودها، توکن بیشتری می‌دهد، اما با گذشت زمان این میزان توکن کاهش می‌یابد و انتقال داده از دستگاه‌ها سود بیشتری خواهد داشت.

این شبکه در زمان آغاز بکار خود هیچ توکن استخراج شده‌ای نداشت و تعداد توکن‌های موجود آن صفر بود؛ همچنین فرآیند مکانیزم توزیع کامل توکن‌ها چیزی حدود ۲۰ سال طول می‌کشد.

امنیت شبکه ارز دیجیتال هلیوم

شبکه هلیوم از یک الگوریتم اثبات ظرفیت براساس پروتکل BFT استفاده می‌کند که به صورت اختصاصی برای ارتباط نودها با یکدیگر طراحی شده است و به کاربران خود در ازای مشارکت در استخراج و تضمین پایداری شبکه، پاداش می دهد.

تیم هلیوم در خصوص امنیت شبکه برای دارندگان توکن، کیف پول اختصاصی پلتفرم هلیوم از کلیدهای نامتقارن به منظور بیش تر شدن امنیت کلید خصوصی کاربران استفاده می‌کند.

308722