آیا جان مک آفی کلید مرد مرده را روی بلاکچین اتریوم قرار داده است؟

پس از گزارش خودکشی کارآفرین فناوری جان مک آفی در سلول زندان اسپانیا ، برخی حدس زده اند که مک آفی کلید مرد مرده را طراحی کرده بود تا پس از مرگ او اطلاعات محرمانه دولت را فاش کند.
تصویر آیا جان مک آفی کلید مرد مرده را روی بلاکچین اتریوم قرار داده است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، مشخص نیست که مک آفی چنین طرحی داشته است و اگر چنین کرده باشد بعید است که از بلاکچین اتریوم استفاده کرده باشد.

پس از گزارش خودکشی جان مک کافی اکنون شایعات مربوط به “کلید مرد مرده” مبتنی بر بلاکچین ظاهر شده است.

اندکی پس از گزارش مرگ مک آفی ، تصویری با حرف “Q” به حساب اینستاگرام مک آفی ارسال شد و سپس کل حساب کاربری و پست های او حذف شد.

حرف “Q” ظاهراً اشاره به گروه تئوری توطئه کیوانان (QAnon) دارد. همین امر باعث شد تا برخی تصور کنند که مرگ مک آفی سیستمی را به راه انداخته است که اطلاعات محرمانه دولتی را منتشر کند.

کسانی که قادر به دسترسی به تصویر بودند ادعا کردند که این تصویر حاوی یک کلید آدرس اتریوم است البته این ادعا نادرست بود زیرا این آدرس با FBMD شروع شد که نشان می دهد مربوط به استاندارد فراداده های فیس بوک است.

اگرچه برخی اظهار داشته اند که فراداده ها دارای یک کلید زنجیره بلوکی در کد هگزادسیمال هستند ، اما به نظر نمی رسد هنگام تبدیل رشته از کد hex ، داده های معناداری در رشته وجود داشته باشد.

برخی دیگر به فعالیت های اخیر مک آفی مربوط به توکن WHACKD در بلاک چین اتریوم اشاره کرده اند.

مک آفی توکن WHACKD را در نوامبر 2019 (1398) راه اندازی کرد. در آن زمان ، مک‌آفی اعلام کرده بود که ممکن است دولت آمریکا بخواهد او را بکشد و این کار را طوری جلوه خواهد داد که خودکشی به نظر برسد. این داستان دقیقاً شبیه به داستان جفری اپستین (Jeffrey Epstein) در سال ۲۰۱۹ است.

در حال حاضر داده‌های سوییچ دکس (SwitchDex) نشان می‌دهد که WHACKD پس از آن که مدتی طولانی هیچ فعالیتی نداشته، در حال دریافت مبالغی است. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که پس از مرگ مک‌آفی این تراکنش‌ها کلید خورده باشند.

با این حال و با توجه به این مسئله که قرارداد در حال دریافت سرمایه است، نمی‌توان لزوماً گفت که این تراکنش‌ها با خواست مک‌آفی انجام می‌شوند. یکی از احتمالات این است که مرگ مک‌آفی دارندگان توکن را مجاب به انتقال توکن‌ها کرده است.

نباید فراموش کرد که نام قرارداد اپستین است و به نظر می‌رسد سوییچ دکس این نام را برای آن انتخاب کرده باشد و نمی‌توان با قطعیت گفت که ارتباطی با جفری اپستین داشته باشد.

از سوی دیگر با وجود اینکه به نظر می‌رسد تراکنش‌ها دارای داده‌های خاصی باشند، بررسی‌ها نشان می‌دهد خبری از اطلاعات اضافی در تراکنش‌ها نیست.

منبع: cryptobriefing

308578