مو‌هایی بلند و سالم با مصرف ۸ ماده غذایی

بسیاری از افراد به مو‌های بلند علاقه دارند، اما رشد موهایشان بسیار کند است.

تصویر مو‌هایی بلند و سالم با مصرف ۸ ماده غذایی

به گزارش سایت خبری پرسون، رژیم غذایی شما می‌تواند تاثیر بسیاری بر رشد مو‌های شما و همچنین کیفیت و سلامتی آن‌ها داشته باشد. در نتیجه اگر مو‌هایی بلند و سالم می‌خواهید این ۸ غذا را بخورید.

۱. اسفناج: اسفناج مملو از آهن، اسیدفولیک، ویتامین A و بتاکاروتن است که فوق العاده برای سلامت مو‌های شما مفید است. افزودن اسفناج به رژیم غذایی خود می‌تواند مانع از شکستگی مو‌های شما شده و رشد آن را افزایش دهد.

۲. سیب زمینی شیرین: مانند اسفناج سیب زمینی شیرین نیز سرشار از ویتامین A و بتاکاروتن است. بتاکاروتن نوعی پروتئین بوده که به سلامت پست سر کمک کرده و ویتامین A نیز در تسریع رشد مو نقش دارد.

۳. انواع آجیل: آجیل‌ها سرشار از اسید‌های چرب مفید مانند امگا ۳ هستند که برای سلامت پوست و موی شما ضروری است. همچنین برخی از آجیل‌ها مانند بادام سرشار از ویتامین E بوده که برای رشد و سلامت مو مفید است.

۴. آووکادو: این میوه سبزرنگ مانند آجیل‌ها سرشار از اسید‌های چرب مفید و ویتامین A می‌باشد که می‌تواند سلامت مو‌ها را بهبود بخشیده و رشد آن را سریع‌تر کند.

۵. تخم مرغ: تخم مرغ سرشار از پروتئین و بیوتین است که برای مو‌های سالم ضروری هستند. در واقع کمبود پروتئین می‌تواند باعث ریزش مو شود.

۶. ماهی سالمون: ماهی سالمون سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ بوده و علاوه بر تقویت سلامت مو می‌تواند ظاهری زیبا و براق به مو‌های شما بدهد.

۷. دارچین: دارچین به گردش خون کمک کرده و در نتیجه می‌تواند اکسیژن بیشتری را از طریق راه‌ها به پوست سر و ریشه مو‌های شما برساند که در نتیجه رشد مو‌ها افزایش پیدا می‌کند.

۸. ماست یونانی: این ماست سرشار از ویتامین B۵ است که مانع از نازک شدن و ریزش مو‌ها می‌شود که در نتیجه می‌تواند سلامت مو‌های بلند شما را حفظ کرده و به زیبا‌تر شدن آن‌ها کمک کند.

308273