خراسان شمالی رتبه سوم صلح کشوری را کسب کرد

رئیس کل دادگستری استان گفت: از 67هزار پرونده مربوط به شورای حل اختلاف با 41 درصد صلح و سازش، رتبه سوم کشوری را کسب کردیم
تصویر خراسان شمالی رتبه سوم صلح کشوری را کسب کرد

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام جعفری با اعلام بیش از 17هزار ملاقات مردمی و 33هزار مشاوره در سال گذشته توسط مدیران دادگستری استان افزود: امکان ارتباط مستقیم با تمام مراجعه کنندگان از طریق صندوق ارتباط در تمام مجموعه‌های قضایی استان فراهم است.

رییس کل دادگستری از آزادسازی 256هزار هکتار اراضی ملی تصرف شده و 45هزار هکتار حریم رودخانه خبر داد و افزود: در طرح کاداستر رتبه اول کشور را اجرای این طرح در2میلیون ن و 200هزار هکتار اراضی کسب کردیم.

وی با اشاره به بازدید از 74 واحد تولیدی درسال گذشته گفت: 18واحد تولیدی که تعطیل یا درمعرض تعطیلی بوده را به چرخه تولید بازگردانده ایم که سبب اشتغال 349نفر شده.

رییس کل دادگستری با اشاره به افزایش 13درصدی شاخص های حقوق شهروندی و رتبه اول استان درکشور از اشتغال حرفه ای 1911 نفر از زندانیان خبر داد.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به آزادی 269 زندانی جرایم غیرعمد با میزان 53 میلیارد تومان که توسط خیرین یا گذشت شاکیان رخ داده افرود: خوشبختانه زمان رسیدگی به پرونده‌ها از 73 به 32روز کاهش یافته و میزان پرونده‌های معوق دستگاه قضا در استان تنها 3درصد است.

کاهش جمعیت کیفری، مرخصی 22هزار زندانی و صدور بیش از سه هزار حکم جایگزین حبس برای محکومان در استان از دیگر اقدامات یکسال گذشته دستگاه قضا درخراسان شمالی عنوان شد.

رئیس کل دادگستری استان درپایان از در جریان بودن 11پرونده از مدیران استان بخاطر تخلفات گوناگون خبر داد و افزود: به جهت حفظ کرامت و آبروی افزاد تا صدور قطعی حکم از بیان نام و اتهام این افراد معذوریم

307786