مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران:

دو برابر شدن مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی

مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران از دو برابر شدن مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: تا هفته گذشته ۹۲۰ کودک کار و خیابان جذب شده‌اند.

تصویر دو برابر شدن مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی

به گزارش سایت خبری پرسون، امین شاهرخی، مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران با تبریک به آیت الله رییسی گفت: سازمان بهزیستی قشر ضعیفی از جامعه را تحت پوشش خود دارد. تمام تلاش ما درخصوص شفاف سازی درباره اقدامات و خدماتی است که ارایه می دهیم به طور مثال یکی از این موارد موضوع فرزندخواندگی بود که با شکل‌گیری این پروسه در سامانه فرزند خواندگی شکایات در این خصوص کاهش پیدا کرده است. همچنین سامانه مراکز مثبت زندگی در سایت بهزیستی بارگذاری شده که ۲۲۰۰ مرکز سال گذشته افتتاح شده که ۲۰۸ مرکز از این مراکز در استان تهران است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: همکاران ما در دفاتر مثبت زندگی به منازل افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی می روند در گذشته مددجویان باید به مراکز بهزیستی مراجعه می کردند اما با راه اندازی مراکز مثبت زندگی مددکاران ما موظف به سرکشی و بازدید از مددجویان هستند و از صد هزار مددجوی تحت پوشش در استان تهران ۵۰ هزار مورد بازدید تاکنون توسط مددکاران ما در این مراکز انجام شده است. مددکاران باید به طور مستمر شرایط این افراد را جویا شده و همچنین سالانه دو بار از منازل این افراد بازدید می کنند.

وی ادامه داد: در بحث کودکان کار با توجه به تکالیف و پیگیری‌های که صورت گرفته موضوع طرح جذب کودکان کار تبدیل به یک فرآیند خوبی شده است و شامل مراحل شناسایی، جذب و توانمند سازی خانواده است.

شاهرخی گفت: تاکنون ۹۷۰ کودک کار و خیابان شناسایی و جذب شده اند که ۸۵۰ نفر از اتباع و ۱۲۰ نفر ایرانی هستند و با اداره کل اتباع در خصوص آنها صحبت شده است.

وی با بیان اینکه باید ۲۰ درصد حداقل حقوق برای مستمری خانواده های تحت پوشش در نظر گرفته شود، گفت: تاکنون در هیچ دولتی این اتفاق نیفتاده بود، اما در سال۱۴۰۰ این اقدام صورت گرفته است و تقریبا دو و نیم برابر افزایش پیدا کرده است.

منبع: ایلنا

307638