۹۰ درصد کودکان کار ایرانی نیستند

رئیس سازمان بهزیستی بیان کرد: ۹۰ درصد کودکان کار ایرانی نیستند.
تصویر ۹۰ درصد کودکان کار ایرانی نیستند

به گزارش سایت خبری پرسون، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست با رسانه‌ها اظهار کرد: خبرنگاران انسان‌هایی آگاه هستند که با سلاح قلم در میدان آگاهی و اندیشه حضور دارند و قاصدانی امین هستند که از روی امانت نقدهایی منصفانه و کاستی ها را انتقال می دهند.

وی افزود: برخی از خبرنگاران با حضور در جبهه ها با دفاع از وطن در برابر جنایات دشمنان انقلاب و اسلام اخبار را مخابره کردند و در میان شما افراد دارای معلولیت هستند که در عرصه‌های متفاوت نام آور هستند و در کار خود موفق عمل کرده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به آغاز هفته گرامیداشت بهزیستی، ابراز کرد: این هفته با تجدید میثاق با شهدا و آرمان های امام آغاز شد و تلاش خواهیم کرد که بهترین حقایق و اخبار را به تمام آحاد جامعه برسانیم.

وی ادامه داد: حدود ۱۹هزار پرسنل در کشور در حال انجام کارهای سخت و زیان آور هستند؛ مددکاران خدمات خاصی را با اعتقاد خاص به افراد دارای معلولیت ارائه می‌دهند که آمار این خدمت گیرندگان ۷ میلیون نفر هستند.

وی با اشاره به فعالیت کودکان کار در جامعه، عنوان کرد: باید بدانیم بخش زیادی از کودکان کار خیابانها اتباع هستند و جنگی که در یکی از کشورهای همسایه‌ صورت گرفته موجب شده تا بخشی از آن‌ها به کشور ما مهاجرت کنند، حدود ۹۰ درصد کودکان کا از اتباع هستند و ما برای کودکان کار ایرانی برنامه‌ای داریم که فاز نخست آن آغاز شده و از شهرهایی که بیشترین کودکان را دارند آغاز شده است.

منبع: فارس

405930