روحانی: دولت از امروز کاملا در کنار رئیس جمهور منتخب است/ رئیسی: تلاش خود را برای بازکردن گره‌های کشور به کار خواهیم بست

رئیس‌جمهور با سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب دیدار و گفت‌وگو کرد.
تصویر روحانی: دولت از امروز کاملا در کنار رئیس جمهور منتخب است/ رئیسی: تلاش خود را برای بازکردن گره‌های کشور به کار خواهیم بست

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز بعد از آنکه در دفتر کار حجت الاسلام والمسمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب در قوه قضاییه حضور یافت و انتخاب او را تبریک گفت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۱۲ مرداد آقای رئیسی رئیس جمهور همه ماست و همه به طور کامل از او و دولت قانونی او حمایت خواهند کرد.

رئیس جمهور افزود: از امروز کاملا آماده هستیم تا هر لحظه و هر ساعت که لازم باشد من، وزرا و معاونان همه در خدمت ایشان هستیم تا دوران انتقالی به خوبی سپری شود و رئیس جمهور منتخب بتواند کابینه خود را تا پایان وقت مقرر آماده کند و از مجلس شوری اسلامی رای اعتماد بگیرد.

روحانی گفت: بسیار خوشحالم که مردم عزیز ما به ندای آنان که به قهر با صندوق‌ها دعوت کرده بودند؛ توجهی نکردند و به ندای وجدان و کشور خود توجه و این انتخابات را خوب برگزار کردند.

رئیس جمهور افزود: امیدوارم برادر عزیزم جناب آقای رئیسی بار سنگین مسئولیت اجرایی کشور را که در میان قوا سنگین‌ترین بار مسئولیت است با موفقیت بردوش بکشد.

روحانی گفت: دولت از امروز تا ۴۵ روز دیگر که باید مسئولیت در اختیار دولت جدید قرار گیرد، کاملا در کنار رئیس جمهور منتخب است و برای هرگونه همکاری، همراهی و اقدام لازم در این زمینه آمادگی کامل دارد.

رئیس جمهور افزود: به ملت بزرگ ایران به خاطر حضورشان پای صندوق‌های رای تبریک عرض می‌کنم.

وی گفت: دیروز روز بسیار مهمی برای سرنوشت کشور بود که در آن مردم تا ساعاتی از بامداد پای صندوق‌های رای بودند و آراء خود را به صندوق‌ها ریختند.

رئیس جمهور افزود: الحمدلله رئیس جمهور منتخب ما امروز شخصیتی است که در سال‌های اخیر در مناصب مهمی به ویژه در جایگاه ریاست قوه قضائیه حضور داشته است و در همه جلسات مهم کشور چه مربوط به مسائل فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و سایر مسائل و جلسات مهم در کنار هم بوده ایم.

روحانی اضافه کرد: ایشان کاملا از اوضاع کشور با خبر است و به ویژه از فراز و نشیب‌ها و مسائل این روز‌های کشور از جمله کرونا و تحریم واقف است و امیدوارم کشور به بهترین شکل اداره شود و این بار سنگین مسئولیت روی دوش ایشان قرار گیرد و از خداوند برای ایشان در این مسئولیت طلب توفیق می‌کنم.

رئیس جمهور افزود: از همه افراد، نامزد‌ها، صدا و سیما، فضای مجازی، مردم، ستاره‌ها و همه کسانی که به خوبی انتخابات را اجرا کردند از وزارت کشور تا شورای نگهبان و همه آن‌هایی که نسبت به تامین امنیت و نیز سلامت انتخابات کوشیدند، سپاسگزاری می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بعد از آن که رئیس جمهور به دیدار او آمد تا انتخابش را تبریک بگوید، در جمع خبرنگاران افزود: ابتدا سپاس و تشکر خود را به مردم عزیز، بزرگوار و زمان شناس ایران ابراز می کنم و خدا را به سبب اعتمادی که مردم به این طلبه خدمتگزار داشته اند، شاکر هستم.

وی گفت: مردم با اعتماد خود وظیفه سنگینی را بر دوش من گذاشتند که با کمک خداوند بزرگ و اهل بیت (ع) این طلبه خدمتگزار و دولت همه تلاش خود را خواهد کرد.

رئیسی گفت: حتما از تجربیات و اندوخته های دولت کنونی استفاده خواهم کرد.

رئیس جمهور منتخب افزود: با همکاری که جناب آقای روحانی و دولت در این مدت خواهند داشت از ظرفیت ها، تجربیات و گزارش های آنان استفاده خواهم کرد و با آنان نشست خواهم داشت.

رئیسی گفت: از همه صاحب نظران و اندیشمندان می خواهم که ما را از دیدگاه های ارزشمند خود بهره مند کنند.

رئیس جمهور منتخب افزود: در دولت مردمی از همه دیدگاه های ارزشمند صاحبنظران، کارشناسان و مردم بهره خواهیم برد و امیدوارم وظیفه سنگینی را که مردم بر دوش ما گذاشته اند به بهترین شکل انجام دهیم.

306830