مدیرکل میراث‌فرهنگی زنجان:

موزه باستان‌شناسی در حال بهسازی و اصلاح شبکه روشنایی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی زنجان گفت: موزه باستان‌شناسی در حال بهسازی، اصلاح و تعمیر شبکه روشنایی و نورپردازی و کف‌سازی چوبی است.

تصویر موزه باستان‌شناسی در حال بهسازی و اصلاح شبکه روشنایی است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: موزه باستان‌شناسی شهر زنجان ظرفیت‌های بزرگی برای توسعه گردشگری و بخش خدمات دارد و یکی از محور‌های توسعه استان زنجان نیز بخش خدمات است که باید به شکوفایی برسد.

او افزود: اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و دویست میلیون ریال از محل اعتبارات ملی برای توسعه نورپردازی و کف‌سازی چوبی در این مجموعه اختصاص‌یافته و با توجه به وسعت این شبکه تکمیل آن تا آخر تیرماه به طول می انجامد.

ارجمند ادامه داد: در سال‌های گذشته تلاش‌های خوبی با دانشگاه و موزه بوخوم آلمان در بخش مرمت اشیاء و مردان نمکی و همین طور رسیدگی به وضعیت ظاهری موزه و توسعه خدمات به گردشگران انجام‌شد، اما برای ارائه خدمات و اقدامات بیشتر باید تلاش کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: در سنوات گذشته موزه باستان­شناسی مردان نمکی طی فاز‌های متعددی مرمت و بازسازی‌شده است و هم‌اکنون در و پنجره­‌های آن پس از مرمت و بازسازی نصب‌شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

305952