نحوه درست کردن اشکنه کشک

اشکنه کشک یکی از پر طرفدارترین غذاهای خراسان شمالی است.
تصویر نحوه درست کردن اشکنه کشک

به گزارش پرسون از خراسان شمالی، اشکنه کشک یکی از خوشمزه ترین، ساده ترین و محبوب ترین غذاهای سنتی خراسان شمالی می باشد، اشکنه یکی از غذاهای اصیل و قدیمی بجنورد است که از زمان‌های قدیم در سرزمین خراسان طبخ و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

توجه: در اشکنه از هیچ گونه مواد گوشتی استفاده نمیشود و غذای گیاهیست.

مواد لازم برای تهیه اشکنه کشک ساده

پیاز ۱ عدد

شنبلیله یا مرزه ۱ ق غذا خوری

سیب زمینی ۲ عدد

تخم مرغ ۲ عدد

کشک ساییده شده ۱ پیمانه

گردو رنده شده ۱/۴ پیمانه

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه اشکنه کشک مشهدی با گردو

مرحله اول: تفت دادن سیب زمینی

برای شروع کار سیب زمینی ها را پوست گرفته و به شکل مکعبی خرد کنید و داخل تابه کمی روغن ریخته تا داغ شود سپس سیب زمینی با کمی زردچوبه و نمک سرخ کنید و کنار بگذارید.

۱_تفت دادن پیاز

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و بشورید سپس به صورت خلالی ریز یا نگینی خرد کنید و داخل تابه با مقداری زردچوبه تفت دهید تا سبک طلایی شود سپس مرزه یا شنبلیله را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

۲_افزودن گردو

وقتی بوی خوب سبزی معطر خارج شد گردو ها را که از قبل پوست گرفته و آسیاب کردید به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامی گردوها گرفته شود بهتر است در این مرحله حرارت کم باشد.

۳_افزودن کشک

کشک را داخل کمی ۲ پیمانه آب گرم ریخته و هم بزنید تا رقیق شود سپس به مواد فوق اضافه کنید و مدام سریع هم بزنید سپس سیب زمینی ها را که از قبل سرخ کردید اضافه کنید.

۴_تهیه اشکنه کشک

در ادامه و در صورت دلخواه تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود سپس به مواد اضافه کنید و خیلی سریع هم بزنید و در ادامه فلفل سیاه و کمی نمک بزنید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا اشکنه جا افتاده شود وقتی هم مواد خوب منسجم شد و جا افتاد داخل کاسه ریخته و نان تیلت کنید و به همراه سبزی و ترشی میل کنید.

نوش جان

305192