آتش‌سوزی در ۴ هکتار از جنگل‌های حفاظت‌شده سبزکوه چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در پی وقوع حریق شامگاه دوشنبه در منطقه حفاظت شده سبزکوه محدوده شهرستان خانمیرزا چهار هکتار از جنگل‌های ارزشمند بلوط این منطقه طعمه حریق شد.
تصویر آتش‌سوزی در ۴ هکتار از جنگل‌های حفاظت‌شده سبزکوه چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، خسرو کیانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این حادثه آتش‌سوزی که از ساعت سه روز دوشنبه در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه آغاز شد با ورود به موقع نیروهای امدادی محیط‌زیست، منابع طبیعی و به ویژه نیروهای مردم‌نهاد محیط‌زیست منطقه مهار شد اما وزش باد سبب شد تا پیشروی حریق تا پاسی از شب ادامه پیدا کند که در نهایت در شامگاه دوشنبه مهار شد.

وی ادامه داد: علت وقوع حادثه نامشخص است اما احتمال می‌رود به سبب خشکسالی در سال آبی جاری، علفزار شدن پوشش گیاهی منطقه و گرمایش هوا، عامل غیرانسانی منجر به بروز این حادثه شده باشد.

کیانی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون چهار حادثه آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌ها و مراتع این استان رخ داده است، اظهار داشت: موارد جزیی دیگری نیز گزارش شده که با کمک جوامع محلی بلافاصله مهار شده و مشکلی شکل نداده است.

هفته گذشته نیز آتش‌سوزی در منطقه هلن جنگل‌های حفاظت شده سبزکوه در شهرستان کیار گزارش شد که با تلاش نیروهای امدادی و جوامع محلی مهار شد.

منطقه حفاظت شده سبز کوه با وسعت ۵۶ هزار و ۳۰۸ هکتار در فاصله ۱۵۰ کیلومتری از مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

این منطقه در شهرستان‌های بروجن، لردگان و کیار قرار دارد.

منبع:ایرنا

305714