صدرایی در گفت‌و‌گو با پرسون پاسخ داد:

تاثیر انتخابات ریاست جمهوری بر بازار خودرو

یک کارشناس بازار خودرو با بیان این که در شرایط فعلی قیمت خودرو متأثر از انتخابات نیست؛ گفت: بحث قیمت‌گذاری خودرو، نرخ ارز، مذاکرات و رفع تحریم‌ها از عوامل موثر در این بخش است. 
تصویر تاثیر انتخابات ریاست جمهوری بر بازار خودرو

بابک صدرایی، کارشناس بازار خودرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایت خبری پرسون، بیان کرد: بازار خودرو در شرایط فعلی متأثر از انتخابات نیست. مسئله خودرو قیمت‌گذاری و بحث ارز است که با افزایش هزینه تمام شده، سرمایه‌گذاران مانع کاهش قیمت هستند.

صدرایی با بیان این که متغیرهای روانی نیز از عوامل موثر در قیمت خودرو است، گفت: بحث سیاست خارجی و مذاکرات هسته‌ای هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است و نمی‌توان از رفع تحریم‌ها و آثار روانی کاهش قیمت دلار در کوتاه مدت صحبت کرد.

وی در خصوص مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: با توجه به مسائل و مشکلات گوناگون در اولویت، بحث خودرو توسط نامزدها مطرح نیست. ضمن این که مناظرات نشان داد که آنها برنامه خاص اقتصادی ندارند که خودرو نیز جزئی از آن باشد.

این کارشناس بازار خودرو افزود: انتخابات تاثیری در بازار خودرو ندارد و اگر در کوتاه مدت نتیجه توافق هسته‌ای مشخص نشود؛ به احتمال زیاد مکانیسم‌هایی که به اجبار مانع از افزایش قیمت دلار قبل از انتخابات است؛ حذف و نرخ دلار اندکی افزایش یابد و بر قیمت خودرو نیز تاثیر گذارد.

صدرایی در پایان تاکید کرد: در حالت خوشبینانه وضعیت بازار خودرو ثابت می‌ماند و هیچ شواهدی از کاهش قیمت‌ها بعد از انتخابات وجود ندارد. زیرا دولت بعدی کشور را با مسائل اقتصادی فعلی تحویل می‌گیرد و برای رفع مشکلات کشور در صورتی که در مسیر صحیح گام بردارد، به 1 تا 2 سال زمان نیاز است.

304201