مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد؛

رقابت بیش از 5 هزار دانش آموز گیلانی برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: پنج هزار و ۶۵۸ داوطلب در آزمون پایه های هفتم و دهم مدارس «سمپاد» ثبت نام کرده اند و برای کسب صندلی در ۱۱ مرکز استعدادهای درخشان استان به رقابت می پردازند.
تصویر رقابت بیش از 5 هزار دانش آموز گیلانی برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، محمد رحمتی با اشاره به شرکت ۳ هزار و ۵۷۶ داوطلب در آزمون پایه هفتم و ۲ هزار و ۸۲ نفر در آزمون پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان اظهار داشت: ۴۴۰ نفر در پایه هفتم و ۳۸۹ نفر در آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان پذیرفته می شوند.

وی خاطر نشان کرد: داوطلبان تحصیل در پایه های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان «سمپاد» می توانند از طریق سامانه http://azmoon.medu.ir کارت ورود به جلسه امتحان را دریافت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان بیان داشت: داوطلبانی که در مراحل اولیه ثبت نام موفق به پرداخت وجه نشده باشند، نیز می توانند نسبت به پرداخت وجه اقدام و پس از نهایی کردن ثبت نام برای دریافت کارت اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: سوالات آزمون ورودی پایه هفتم به شیوه چهار گزینه ای به منظور سنجش هوش، استعداد و خلاقیت دانش آموزان طراحی شده ضمن اینکه محتوای آزمون پایه دهم مشتمل بر سوالات «استعداد تحلیلی» و «استعداد تحصیلی» است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان بیان داشت: آزمون ورودی پایه هفتم و دهم استعدادهای درخشان به ترتیب ساعت ۹ صبح ۲۰ و ۲۱ خرداد برگزار می شود.

سال گذشته چهار هزار و ۱۹۲ دانش آموز در آزمون ورودی مدارس سمپاد «استعدادهای درخشان» در پایه هفتم و ۲ هزار و ۴۵۴ دانش آموز در آزمون مدارس سمپاد پایه دهم با هم رقابت کردند که ۷۷۷ دانش آموز شامل ۴۶۲ دانش آموز در پایه هفتم «دوره اول متوسطه» و ۳۱۵ دانش آموز نیز در پایه دهم «دوره دوم متوسطه» پذیرفته شدند.

هم اکنون، ۳ هزار و ۵۹۵ دانش آموز در ۱۱ واحد آموزشی استعدادهای درخشان استان گیلان تحصیل می کنند.

آموزش و پرورش گیلان دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز است که در سه هزار و ۷۰۰ فضای آموزشی با ۱۹ هزار کلاس درس و زیربنای افزون بر یک میلیون و ۶۵۰ هزار مترمربع تحصیل می کنند.

منبع: ایرنا

303597

مطالب مرتبط